دنیای اقتصاد - رشت - مجتبی عابدینی: پروژه‌های مخابراتی استان گیلان در دور دوم سفر ریاست‌جمهوری در کمتر از ۵ ماه عملیاتی شده‌اند. مهندس علی نعمتی، مدیرعامل شرکت مخابرات استان گیلان با اعلام این خبر گفت: این پروژه‌ها شامل دایری ۳۰‌هزار شماره تلفن ثابت، نصب و راه‌اندازی ۵۰۰ دستگاه تلفن همگانی، تامین ارتباطات روستایی در ۹۰ روستا، راه‌اندازی سایت BTSدر ۳۰ نقطه، بهره‌برداری از ۱۰۰ کیلومتر کابل فیبر نوری و ساخت و راه‌اندازی ۵۰ دفتر پیشخوان ICT روستایی است. وی گفت: برای اجرای این پروژه‌ها ۱۳۰ میلیارد و ۶۵ میلیون ریال هزینه شده است.

همچنین نادر صالح، رییس اداره روابط عمومی شرکت مخابرات استان گیلان به اجرای طرح پایلوت اینترنت هوشمند در شهرستان لنگرود اشاره کرد و افزود: با اجرای این طرح مردم می‌توانند بدون داشتن نام کاربری، کلمه عبور و بدون پرداخت اولیه به اینترنت وصل شده و از خدمات متنوع آن بهره‌مند شوند. وی گفت: هزینه استفاده از این خدمات پس از استفاده توسط شهروندان بر روی فیش تلفن آنان محاسبه خواهد شد و این طرح با سرعت ارتباطی بالا و کیفیت مطلوب از طریق مخابرات برای اولین بار در شهرستان لنگرود اجرا شده است.

صالح خاطرنشان کرد: مشترکان تلفن ثابت در این شهرستان می‌توانند از طریق سیستم‌های رایانه‌ای شخصی خود بدون استفاده از user name و pass word به شبکه اینترنت هوشمند متصل شوند و نسبت به پرداخت قبوض خود به صورت الکترونیکی اقدام کنند.