دنیای اقتصاد - اردبیل - مهدی حسین نژاد: مدیر عامل آب و فاضلاب استان اردبیل گفت: هم اکنون ۲۷۰ کیلومتر شبکه فاضلاب مختلف در سطح استان اردبیل اجرا شده است.

مجید آقازاده در بازدید از اجرای طرح آب و فاضلاب خلخال افزود: این پروژه به دلیل کمبود اعتبارات اتصال آن به خط انتقال بلا استفاده مانده است.

وی با بیان اینکه مدیریت آب و فاضلاب شهری برای اجرای برخی پروژه‌های خود با کمبود اعتبارات مالی مواجه است، خاطر‌نشان کرد: توسعه شبکه فاضلاب شهری در استان ۱۸۵ درصد نسبت به سال گذشته رشد و توسعه یافته است.

آقازاده ادامه داد: در صورت تامین ۳۰ میلیارد ریال اعتبار، پروژه فاضلاب شهری خلخال تکمیل شده و ۱۰۰ درصد جمعیت شهر خلخال از این شبکه بهره‌مند خواهند شد.

مدیر عامل آب و فاضلاب شهری استان خاطر‌نشان کرد: با بهره‌برداری از فاز دوم فاضلاب شهری خلخال جمعیت استفاده‌کننده از فاضلاب شهر خلخال به دو برابر افزایش خواهد یافت.

وی با اشاره به اینکه عملیات شبکه‌گذاری به طول ۷۶ کیلومتر در سطح خیابان‌ها و کوچه‌های شهر خلخال اجرا و با رفع اشکال فنی موجود در خط انتقال بهره‌برداری از فاز دوم شبکه فاضلاب شهری خلخال تا پایان بهمن ماه امسال آغاز خواهد شد.

آقازاده در ادامه افزود: عملیات اجرایی شبکه فاضلاب خلخال از سال ۷۲ آغاز و هم اکنون ۳۵ درصد از جمعیت شهر خلخال از این شبکه استفاده می‌کنند که با بهره‌برداری از فاز دوم این میزان به ۷۰ درصد افزایش خواهد یافت.