دنیای اقتصاد - همدان - محبوبه یادگاری: معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: در 8 ماه ابتدای سال جاری 236 هزار تن محصولات کشاورزی به ارزش 185 میلیون دلار از استان همدان صادر شده است.

مهندس غلامرضا شجاعی‌مهر با بیان اینکه این صادرات به کشورهای عراق، امارات، ترکمنستان، آلمان، اوکراین، ایتالیا، هند و سوریه صورت گرفته است، افزود: سیب‌زمینی، گردو، انگور، سیر، چغندر، یونجه، جو، گندم و فرآورده‌های لبنی از جمله محصولات صادرشده هستند.
وی در ادامه گفت: سالانه ۵/۴ میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در استان همدان تولید می‌شود.
شجاعی‌مهر افزود: با این میزان، این استان 5 درصد از تولیدات بخش کشاورزی و 2/3 درصد از ارزش افزوده این بخش را در کشور به خود اختصاص داده است.
وی در ادامه استان همدان را از قطب‌های مهم تولید کشاورزی در کشور دانست و با بیان اینکه سطح زیر کشت اراضی زراعی استان ۶۶۰ هزار هکتار است، افزود: از این میزان ۳۹۹ هزار هکتار دیم و ۲۶۱ هزار هکتار آبی است.
شجاعی‌مهر افزود: سطح زیر کشت باغات استان 61 هزار هکتار است و کشت گلخانه‌ای نیز 62 هکتار است، از مجموع اراضی آبی استان 70 هزار هکتار زیر پوشش سیستم‌های نوین آبیاری قرار گرفته است.
وی در ادامه وجود ۵ واحد تولید قارچ خوراکی، ۶ مجتمع گلخانه‌ای و تولید ۶ هزار تن انواع گیاهان دارویی را از دیگر قابلیت‌های زیربخش زراعی و باغی استان دانست.