تخصیص 5درصدی اعتبار برای مسکن مهر

اهواز - خبرنگار دنیای اقتصاد: معاون عمرانی استاندار خوزستان گفت: ۵‌درصد اعتبار برای ایجاد زیرساختار‌های مسکن مهر در شهرهای جدید به استان خوزستان تخصیص داده شد.

سید عباس طباطبایی با بیان این مطلب اظهار کرد: با تخصیص این میزان اعتبار که رقمی در حدود ۱۸میلیارد تومان است، قدم خوبی در امر مسکن مهر در استان برداشته شده است.

وی از واگذاری ۳۰۰۰ زمین مسکن مهر در شهر‌های جدید رامین و شیرین شهر خبر داد و گفت: با توجه به اینکه تعاونی‌های بسیاری در این دو شهر مشغول فعالیت هستند، تلاش شد تا با ایجاد زیرساخت‌ها در این دو شهر گامی برای تسریع کار برداشته شود.

این مقام مسوول خاطرنشان کرد: از جمله مشکلات مسکن مهر، مساله زمین در شهر‌های کوچک استان است که جمعیتی زیر ۱۲هزار نفر دارند، چرا که در این شهرها دولت زمین ندارد و اراضی شخصی هستند که برای خرید زمین نیز یا قیمت‌ها خیلی بالاست یا زمین کاربری مسکونی ندارد که با مذاکراتی که انجام شده است، قرار شد کاربری مسکونی به این اراضی داده شود و در عوض مالک ۶۰‌درصد زمین را در اختیار مسکن مهر قرار دهد که در باغملک و شادگان این مشکل رفع شده و در سایر شهرها نیز در حال بررسی هستیم.

معاون استاندار در امور عمرانی همچنین با اشاره به اهمیت موضوع مسکن مهر گفت: با توجه به اهمیت موضوع هر هفته با برگزاری جلسه و دعوت از فرمانداران شهر‌های مختلف به بررسی مشکلات مسکن مهر و تعاونی‌ها در این شهر‌ها می‌پردازیم و هر دو هفته یک بار نیز شورای مسکن با حضور استاندار برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه عمده مشکل شهرستان‌ها در بخش مسکن مهر نحوه ارائه تسهیلات بانکی است، گفت: اخیرا و به منظور جهت‌دهی به امر مسکن مهر مقرر شد، بانک مسکن تمامی تسهیلات مربوط به این موضوع را بپردازد.

طباطبایی افزود: بسیاری از تعاونی‌ها در دیگر بانک‌های عامل پرونده داشتند، اما به مرحله انعقاد قرارداد نرسیده بودند و ابهامی که وجود دارد این است که این تعاونی‌ها از کدام بانک می‌توانند تسهیلات دریافت کنند، چراکه بانک مسکن مدعی است تنها به طرح‌های جدید تسهیلات ارائه می‌دهد و به طرح‌های دارای پرونده بدون انعقاد قرارداد در دیگر بانک‌ها تسهیلاتی ارائه نمی‌دهد. این در حالی است که دیگر بانک‌ها نیز مدعی هستند، این طرح‌ها هم باید به بانک مسکن بروند.

طباطبایی همچنین با اشاره به اینکه قرار بود در این جلسه به مشکلات تعاونی‌های شهر‌های آبادان، ماهشهر، امیدیه و شوشتر رسیدگی شود تصریح کرد: با توجه به گفته‌های مدیران بانکی مقرر شد تا بانک‌ها با مدیران خود در مرکز در خصوص نحوه پرداخت تسهیلات هماهنگ شوند که یا خود تسهیلات را بپردازند یا تمامی طرح‌های جدید و طرح‌های دارای پرونده نیز از طریق بانک مسکن تسهیلات مورد نیاز را دریافت کنند.

طباطبایی همچنین با اشاره به رفع مشکل دو تعاونی شوشتر و آبادان در این جلسه گفت: این تعاونی‌ها از تعاونی‌های فعال استان بودند که بانک مسکن پذیرفت تسهیلات مورد نیاز را به آنها پرداخت کند.