ساری- خبرنگار دنیای اقتصاد: به منظور رعایت رفاه حال مسافران، وب‌کیوسک اطلاع‌رسانی حمل‌ونقل در استان مازندران در ضلع شمالی میدان امام‌حسین (شهرداری) ساری راه‌اندازی شد. در مراسم راه‌اندازی این پایگاه اطلاع‌رسانی، مسوولان اداره کل حمل‌ونقل و پایانه‌های استان و معاون عمرانی استاندار حضور داشتند. فرهاد صالحیان، مدیرکل حمل‌ونقل و پایانه‌های مازندران گفت: استان مازندران بعد از استان خراسان شمالی دومین استانی است که اقدام به راه‌اندازی این وب‌کیوسک کرده است.

وی افزود: وب‌کیوسک این امکان را فراهم می‌کند تا مسافران بتوانند در کمترین زمان ممکن و بدون مراجعه به ترمینال و تعاونی‌های مسافرتی، برای مسافرت به هر نقطه از کشور در تاریخ مورد نظر خود، تعاونی، ماشین و صندلی مناسب را انتخاب کرده و بلیت آن را دریافت کنند.

صالحیان تصریح کرد: هر فرد می‌تواند از این نقطه یا هر نقطه دیگر که دستگاه وب‌کیوسک وجود دارد، حتی در منزل خود وارد سایت مورد نظر شود و پس از سه دقیقه از شروع کار سیستم اطلاعات و بلیت مورد نیاز خود را از دستگاه دریافت کند. وی افزود: در حال حاضر قیمت بلیت دریافتی از طریق این وب‌کیوسک توسط عابرکارت‌های بانک پارسیان با وارد کردن رمز اینترنتی عابرکارت از سوی کاربر امکان‌پذیر است.

مدیرکل پایانه‌های استان از نصب وب‌کیوسک در پنج نقطه شهرستان ساری شامل، میدان امام، میدان خزر، میدان شهرداری (امام حسین) و دو دانشگاه خبر داد و افزود: در آینده نزدیک این سیستم در شهرستان چالوس، تنکابن و بابل نیز راه‌اندازی خواهد شد. محمد حسن کلانتری، مجری این طرح در این مراسم گفت: این طرح با اولویت راحتی کار مسافران، برنامه‌ریزی و طراحی شده است.

وی مدت زمان طراحی سیستم و اجرای آن را حدود یکسال اعلام کرد و افزود: این طرح با درخواست شرکت طبرستان گشت و با همکاری دو شرکت جادوی فکر و طراحان صبا راه‌اندازی شده است.

کلانتری اعتبار صرف شده برای هر سیستم را بیش از ۲میلیون تومان اعلام کرد و یادآور شد: با نصب کیوسک و سایر امکانات هزینه راه‌اندازی هر وب‌کیوسک حدود سه‌میلیون و ۵۰۰ الی ۴میلیون تومان خواهد شد.

مجری این طرح تصریح کرد: مسافران می‌توانند توسط این سیستم در رابطه با وضعیت راه‌ها، مسیر سفر و هوای مقصد مورد نظر خود نیز اطلاعات لازم را کسب کنند، همچنین این سیستم به مرکز هواشناسی کشور وصل است و هر یک ساعت یکبار نیز اطلاعات جدید هواشناسی و راه‌های کشور را دریافت می‌کند.

وی دیگر امکاناتی را که این وب‌کیوسک در آینده به آن مجهز خواهد شد، اطلاعات سرویس هتل‌ها بیان کرد و افزود: هر کاربر خواهد توانست هتل و اتاق مورد نظر خود را برای مدت اقامت توسط این شبکه رزرو کند.