گروه استان‌ها- در کمتر از شش ماه از آغاز عملیات اجرایی نیروگاه سیکل ترکیبی خصوصی خرمشهر، مدیر این طرح از پیشرفت ۱۲درصدی این نیروگاه خبر داد. به گزارش روابط‌عمومی سازمان توسعه برق ایران، مهدی خبازپیشه افزود: نیروگاه سیکل ترکیبی خرمشهر با سرمایه‌گذاری بخش‌خصوصی و به روش B.O.O در این منطقه در حال ساخت است.

مدیر طرح نیروگاه سیکل ترکیبی B.O.O خرمشهر افزود: این طرح تنها پس از ۶ماه از آغاز عملیات اجرایی بیش از ۱۲درصد پیشرفت فیزیکی دارد که نتیجه تلاش‌های شبانه‌روزی همه دست‌اندرکاران آن است.

خبازپیشه با بیان اینکه در این نیروگاه توربین‌هایی با ظرفیت ۱۶۲مگاوات نصب خواهد شد، یادآور شد: این توربین‌ها در شرکت توگا ساخته می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته نیروگاه خصوصی خرمشهر در ۴ واحد گازی و دو واحد سیکل ترکیبی ساخته خواهد شد.

خبازپیشه درباره کارهای صورت‌گرفته در این طرح گفت: در حال حاضر عملیات زیرسازی مخازن ذخیره سوخت مایع نیروگاه انجام شده و کار ساخت مخزن شماره یک طرح به خوبی پیش می‌رود. مدیر طرح نیروگاه سیکل ترکیبی خصوصی خرمشهر افزود: در این طرح ۳ مخزن ذخیره سوخت مایع که هر کدام ظرفیت ذخیره ۲۰هزار مترمکعب گازوئیل را خواهد داشت، ساخته می‌شود.

وی با بیان اینکه برق مورد نیاز کارگاه نیز تامین شده است، یادآور شد: شمع‌کوبی فونداسیون ژنراتور و توربین واحدهای طرح نیز در حال انجام است.

براساس این گزارش کلنگ ساخت این نیروگاه سوم خردادماه امسال به زمین زده شد.

این نیروگاه با سرمایه‌گذاری شرکت صنایع برق و انرژی (صبا) ساخته خواهد شد و براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته واحد نخست این نیروگاه در نیمه دوم سال ۸۸ به بهره‌برداری می‌رسد.