بندرعباس - خبرنگار دنیای اقتصاد: تاکنون ۲۷۸میلیارد ریال تسهیلات در دو بخش آماده‌سازی و ساخت به تعاونی‌های مسکن مهر استان هرمزگان پرداخت شده است.

احمد صادقی‌، معاون امور عمرانی استانداری هرمزگان در کارگروه مسکن استان هرمزگان با اعلام این مطلب افزود: سهم پرداختی بخش اول تقریبا به اتمام رسیده است.

وی افزود: تعداد ۱۸ هزار و ۴۸۸واحد با اخذ ۱۶۵میلیاردریال از این تسهیلات در مرحله آماده‌سازی قرار دارند. رییس کارگروه مسکن استان گفت: ۳هزارو ۸۵۹ واحد نیز با ۱۱۳میلیارد ریال تسهیلات، از فوندانسیون به بالا در حال ساخت هستند که اگر برخی بانک‌های عامل، همکاری خود را مضاعف کنند‌، این روند نیز از جهش مطلوبی برخوردار خواهد شد.

صادقی با بیان اینکه برخی از بانک‌های استان از جمله؛ مسکن، ملی‌، صادرات‌، تجارت و... عملکرد رضایت بخش و قابل تقدیری را در این پروسه دارند، از اهمال بانک ملت در پرداخت تسهیلات به تعاونی‌های مسکن مهر انتقاد کرد و خواستار تعیین تکلیف مدیریت این بانک شد.

وی در ادامه روند اجرایی طرح مسکن مهر به عنوان مهمترین سیاست دولت برای خانه‌دار شدن اقشار کم‌درآمد جامعه را بیانگر عملکرد مطلوب کار گروه مسکن استان دانست و گفت‌: آثار عینی این طرح علاوه بر مرکز استان در شهرستان‌های تابعه نیز به خوبی مشهود و محسوس است.

وی افزود: پیشرفت قابل توجه طرح‌های مسکن مهر در برخی از مناطق از جمله شهرستان نوبنیاد‌سیریک، نشان می‌دهد برنامه ریزی اصولی و راهبردهای مدیریتی کارگروه مسکن در پیوند با عملکرد مطلوب مجریان، چنین دستاورد خوبی را نیز به دنبال دارد.

محمدرضا باقری‌فرد؛ رییس سازمان مسکن و شهرسازی و دبیر کارگروه مسکن استان نیز در حاشیه این جلسه با اشاره به مصوبات کارگروه یادآورشد: در این نشست موضوع تصمیم گیری در خصوص نحوه واگذاری اراضی به مسکن مهر در شهر سوزا به استناد درخواست فرمانداری قشم و همچنین نحوه اقدام در خصوص واگذاری زمین وساخت مسکن به کپرنشینان حومه جاسک، مورد بحث و بررسی قرار گرفت که براساس دومصوبه مقرر شد در بحث دستور کار اول اراضی به صورت گروهی واگذار شود و موضوع دوم نیز به کمیته مشترک مسکن و شهرسازی‌، بنیاد مسکن و فرمانداری جاسک ارجاع تا پس از بررسی جوانب به اتخاذ تصمیم بپردازند.