اهواز - خبرنگار دنیای اقتصاد: در اولین نشست شورای ترافیک استانداری خوزستان، طرح ساماندهی حمل‌ونقل و ترافیک شهر خرمشهر از سوی معاون عمرانی استانداری تایید شد.

در این نشست، مشاور مطالعات طرح ساماندهی ترافیک شهر خرمشهر از مهم‌ترین اهداف این طرح به افزایش و بهبود مدیریت سیستم حمل‌ونقل شهر خرمشهر اشاره کرد و گفت: اقدامات بسیاری در این زمینه انجام شده است که می‌توان به سامان‌دهی سیستم حمل‌ونقل همگانی از نظر خطوط ناوگان و سامان‌دهی معابر از نظر هندسی اشاره کرد.

نوروزی با بیان اینکه این مطالعات در ۳ مرحله انجام شده که مهم‌ترین آنها در خصوص محدوده شهری خرمشهر است، افزود: گام اول، کارشناسی وضعیت موجود است که شامل اطلاعات شبکه خیابانی، بررسی وضعیت کاربری‌های معابر و تحلیل وضعیت و شناسایی مشکلات است.

وی افزود: با تحلیل‌هایی که صورت گرفته است؛ مشکلاتی در محدوده مرکزی شهر وجود دارد که شامل کمبود ظرفیت، کمبود فضای پارک یا پارک در محل‌های غیر‌مجاز، سد معبر در پیاده‌روها، وضعیت هندسی نامناسب در برخی از تقاطع‌ها، ایستگاه‌های تاکسی و تمرکز کاربری‌ها است. وی بیان کرد: برای رفع مشکلات در سطح مرکزی شهر خرمشهر اقداماتی مانند ساماندهی طرح ترافیک، ساماندهی پارکینگ، ساماندهی عابر پیاده و سامان‌دهی شبکه اتوبوسرانی را باید در شهر خرمشهر انجام داد.

همچنین در این نشست، معاون عمرانی استانداری استان خوزستان با بیان اینکه اقدامات مناسبی در زمینه مطالعات ترافیکی در ۲ سال گذشته در استان انجام شده است، گفت: درشهر‌های اندیمشک، دزفول، شوش و اهواز مراحل خروجی طرح‌ها به پایان رسیده است، مطالعات شهرهای خرمشهر نیز در دست بررسی است و شهر‌های بهبهان و مسجد سلیمان نیز به زودی مطالعات آنها به پایان می‌رسد.

طباطبایی افزود: در شهر‌های ایذه، ماهشهر و شوشتر نیز باید هرچه زودتر قراردادهای مشاوره بسته شود و انتظار داریم که تمام شهر‌های استان که قابلیت مطالعات ساماندهی را دارند شهرداری‌ها در آن مکان‌ها اقدام به سرمایه‌گذاری کنند. وی تاکید کرد: به دلیل اینکه طرح‌های مطالعات ساماندهی افق ۵ ساله دارد اگر در سال اول به اجرا در نیایند فایده‌ای برای شهر‌ها نخواهد داشت.