ساری - خبرنگار دنیای اقتصاد: نخستین هواپیمای ماهان در فرودگاه دشت ناز ساری به زمین نشست.

براساس این گزارش، مدیرکل فرودگاه‌های استان مازندران پس از فرود این هواپیما گفت: هواپیمایی ماهان از این پس روزهای شنبه از ساعت ۱۸ از تهران به مقصد ساری پرواز می‌کند. سعید چلندری تصریح کرد: پرواز برگشت این هواپیما روزهای یک‌شنبه‌ هر هفته از ساعت هفت صبح به سمت تهران است. مدیرکل فرودگاه‌های مازندران گفت: بر اساس مذاکرات صورت گرفته با مدیران ماهان، قرار است پروازهای هواپیمایی ماهان در فرودگاه ساری افزایش یابد.

سعید چلندری در حاشیه راه‌اندازی نخستین پرواز ماهان در فرودگاه دشت‌ناز ساری افزود: شرکت ماهان نخستین پرواز خود را با پرواز bae۱۴۶ با ۴۰ و ۱۰۴ صندلی از تهران به ساری آغاز کرد.وی خاطرنشان کرد: با توجه به نیاز و استقبال مردم مازندران بر آن شدیم تا پروازهای فرودگاه ساری را افزایش دهیم.

مدیرکل فرودگاه‌های مازندران با اشاره به اینکه هم‌اکنون پروازهای شرکت ماهان هفته‌ای سه روز از تهران به ساری و بالعکس صورت می‌گیرد، تصریح کرد: در صورت استقبال مردم پروازهای شرکت ماهان در فرودگاه ساری روزانه خواهد شد.

چلندری با بیان اینکه فرهنگ استفاده از صنعت حمل‌ونقل هوایی اکنون در کشور افزایش یافته است، یادآور شد: سفر با هواپیما برای مسافران مقرون به صرفه است.

وی با اعلام اینکه شرکت ایران ایر تورز پروازهای فوق‌العاده خود را با هفته‌ای دو پرواز به مشهد مقدس در فرودگاه ساری آغاز کرده است، افزود: ‌درصدد هستیم پروازهای شیراز، کیش، اهواز، قشم را در فرودگاه ساری راه‌اندازی کنیم.

مدیرکل فرودگاه‌های مازندران با اشاره به اینکه سال گذشته ۳۲‌هزار زائر از فرودگاه ساری به عمره مفرده مشرف شدند، پیش‌بینی کرد تعداد زائران جابه‌جا شده از طریق این فرودگاه در سال جاری افزایش یابد.وی با بیان اینکه نخستین پرواز نجف شرکت هواپیمایی ماهان در فرودگاه ساری از هفتم اردیبهشت ماه آغاز خواهد شد، اظهار کرد: تعداد پروازهای سوریه از یک پرواز به دو پرواز در هفته در فرودگاه ساری افزایش خواهد یافت.

چلندری با بیان اینکه اداره کل فرودگاه‌های مازندران قصد دارد با اتخاذ برنامه‌ریزی‌هایی، پروازهای ماهان را در فرودگاه ساری افزایش دهد، افزود: سرویس‌های ویژه هواپیمایی ماهان با سایر پروازها متفاوت است.