دنیای اقتصاد - قزوین - مهرداد نوری: در سال گذشته ۳۱۸ هزار تن کالا به ارزش ۲۹۳ میلیون دلار از گمرک استان قزوین به خارج از کشور صادر شد که این میزان صادرات نسبت به سال قبل از آن از نظر وزنی ۲۱ درصد کاهش و از نظر ارزش ۴۰ درصد افزایش داشته است. بر اساس این خبر این کالاها که به مقصد کشورهای عراق، ترکیه، افغانستان، ترکمنستان، پاکستان، هلند، ارمنستان، سوریه، ایتالیا، تاجیکستان، ازبکستان و... صادر شده به‌طور عمده شامل مواد شوینده، مصنوعات مسی، کاشی و سرامیک، لوازم برقی، شیشه و آیینه، کابل، مفتول مسی، سایر محصولات شیمیایی، کمپرسور گازی، مصنوعات پلاستیکی و ملامین، موکت و مواد غذایی بوده است.

بر اساس این خبر میزان واردات کالا به گمرک استان قزوین نیز در این مدت ۱۶۱ هزار تن کالا به ارزش ۹۱۱ میلیون دلار بوده است که نسبت به مدت مشابه در سال ۸۹ از نظر وزنی ۴۵ درصد و از نظر ارزش ۶۴ درصد افزایش داشته است.

کالاهای ترخیص شده به طور عمده شامل کشنده تریلر و قطعات منفصله، خودروی سواری، کمپرسور، خط تولید اتوماتیک ریخته‌گری سرسیلندر، قسمتی از خط تولید سیلندر گازCNG، محور زیربندی تریلر، اجزا و قطعات کولر، لوله شیشه‌ای برای ساخت پوکه آمپول و... است که از کشورهای هلند، آلمان، چین، ترکیه، ژاپن، سنگاپور، ایتالیا، کره، فرانسه، برزیل، تایلند، هند، تایوان، اسپانیا و... وارد شده‌اند.

بر اساس این خبر درآمد عمومی این گمرک در این مدت ۱۹۱۲ میلیارد ریال بوده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۶۱ درصد افزایش داشته است.