دنیای اقتصاد- بیرجند- محمد قربانی: استاندار خراسان جنوبی از اختصاص ۲ میلیارد و ۳۳۲ میلیون تومان اعتبار برای تامین خدمات زیربنایی واحدهای مسکن مهر استان خبر داد. قهرمان رشید در جلسه شورای مسکن خراسان جنوبی با اعلام این خبر گفت: از این میزان ۶۰۰ میلیون تومان برای ساخت ۱۲ مسجد با همکاری بسیج سازندگی در واحدهای مسکن مهر اختصاص یافته است.

وی افزود: همچنین حدود ۴۰۰ میلیون تومان برای آبرسانی طرح‌های مسکن مهر اختصاص یافته است.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه ۵۰۰ میلیون تومان نیز برای فاضلاب واحدهای سایت ۲۰ و ۲۵ هکتاری مسکن مهر بیرجند اختصاص یافته است، ادامه داد: به این منظور برای آماده‌سازی و محوطه‌سازی مسکن یک هزار و ۷۳۰ واحدی مددجویان بهزیستی ۴۳۲ میلیون تومان اختصاص یافته است.

محمود محسن‌زاده، مدیرکل مسکن و شهرسازی خراسان جنوبی نیز در این جلسه با اشاره به اینکه سال‌جاری سال اتمام مسکن مهر در استان است، اظهار کرد: باید تمامی پروژه‌هایی که در استان آغاز شده تا پایان سال به اتمام برسد.

وی سهمیه استان در ساخت مسکن مهر را ۲۵ هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی دانست.

مدیرکل مسکن و شهرسازی خراسان جنوبی با اشاره به اتمام ساخت ۱۳ هزار و ۷۸ واحد مسکن مهر در استان افزود: تاکنون پی‌سازی ۲۴ هزار و ۲۳۸ واحد انجام شده و ۱۹ هزار و ۷۷۷ واحد نیز کار اجرای اسکلت آن به انجام رسیده است.

محسن‌زاده با اشاره به اینکه سقف ۱۸ هزار و ۴۹۹ واحد مسکن مهر نیز زده شده است، ادامه داد: تعداد ۱۷ هزار و ۱۶۷ واحد نیز کار سفت‌کاری آن انجام شده است.

وی با اشاره به ساخت ۲ هزار واحد مسکن مهر مازاد بر نیاز در مرکز استان تصریح کرد: حدود ۴ هزار و ۵۰۰ واحد نیز برای سهمیه سال ۹۱ پیش‌بینی شده که به صورت انبوه‌سازی نخواهد بود و در قالب امور خودمالکی انجام می‌گیرد.

مدیرکل مسکن و شهرسازی خراسان جنوبی با اشاره به افتتاح ۲ هزار واحد مسکن مهر آماده در استان گفت: به سبب مهیا نبودن خدمات زیربنایی، این واحدها برای تحویل به متقاضیان مشکل دارند.

محسن‌زاده خواستار تکمیل امور و خدمات زیربنایی پروژه‌های مسکن مهر استان شد و اضافه کرد: تفکیک عرصه، اعیانی، اسناد، فروش اقساطی و خدمات زیربنایی به واحدهای مسکن مهر باید مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل مسکن و شهرسازی خراسان جنوبی مشکل اصلی مسکن مهر را تامین خدمات زیربنایی در مرکز استان دانست و افزود: حدود ۱۸ هزار واحد مسکونی در مرکز استان کار ساخت آن آغاز شده و در سایت‌های مختلف به بهره‌برداری رسیده و با مشکل تامین خدمات زیربنایی مواجه هستند.