افتتاح نخستین نمایشگاه معدن و صنایع معدنی در بندرعباس

دنیای اقتصاد - بندرعباس - جمیله دبیری‌نیا: نمایشگاه صنایع معدنی، متالوژی، تجهیزات و ماشین‌آلات با حضور استاندار هرمزگان در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی بندرعباس افتتاح شد. خلیل قاسمی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان در مراسم افتتاح این نمایشگاه با بیان اینکه ۷۰ شرکت معدنی و صنایع معدنی داخلی و خارجی در این نمایشگاه شرکت کرده‌اند، افزود: شرکت‌های داخلی از استان‌های آذربایجان شرقی، اصفهان، یزد، خراسان، فارس، تهران، هرمزگان در این نمایشگاه حضور دارند. قاسمی تصریح کرد: همچنین ۱۵ نمایندگی شرکت‌های خارجی شامل کره، انگلستان، ایتالیا، ترکیه و چین نیز در این نمایشگاه حضور دارند.

وی تصریح کرد: بخش‌های نمایشگاهی شامل ۲ گروه کالایی « آهن و فولاد » و «معدن، صنایع معدنی، ماشین‌آلات معدنی و راهسازی » است که به اکتشاف، استخراج، بهره‌برداری، مواد اولیه معدنی، فولاد و محصولات فولادی، فناوری‌های ساخت، محیط زیست، انرژی، تجهیزات، ماشین‌آلات معدنی، راهسازی و حمل‌ونقل ریلی و دریایی مواد معدنی می‌پردازد.استاندار هرمزگان نیز در مراسم افتتاح نمایشگاه صنایع معدنی، متالوژی، تجهیزات و ماشین‌آلات گفت: شرکت‌های فعال در بخش معدن از سراسر کشور در این نمایشگاه حضور یافته‌اند و هرمزگان استانی غنی در زمینه معدن محسوب می‌شود و مواد معدنی متنوعی در این استان وجود دارد. جاسم جادری با تاکید بر فرآوری مواد معدنی، افزود: باید از تکنولوژی‌های موجود در این زمینه بهره برد و همچنین سرمایه‌گذاران را برای مشارکت در فرآوری معادن و صنایع معدنی جذب کرد. جادری بر لزوم تقویت و توجه بیشتر به سازمان نظام مهندسی معدن در هرمزگان نیز تاکید کرد.

خلج طهرانی، مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج‌فارس نیز در این مراسم نمایشگاه را محلی برای تبادل تجارب شرکت‌ها و همچنین رایزنی و مذاکره برای همکاری در زمینه مشارکت در تولید و صادرات دانست و افزود: منطقه ویژه اقتصادی خلیج‌فارس نیز با حضور فعال در این نمایشگاه معدنی، ظرفیت‌های خود را به علاقه‌مندان معرفی خواهد کرد.وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درباره اقتصاد مقاومتی گفت: استفاده بهینه از ظرفیت‌ها و امکانات داخلی برای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است و منطقه ویژه خلیج‌فارس به‌دلیل داشتن مزیت‌های فراوان و همچنین موقعیت جغرافیایی، بهترین مکان برای تولید و صادرات است.وی افزود: انتظار می‌رود با استقبال بیش از پیش سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی، علاوه‌بر رشد سرمایه‌گذاری در منطقه ویژه اقتصادی خلیج‌فارس شاهد رونق تولید و صادرات و همچنین افزایش اشتغال به‌ویژه برای نیروهای بومی و استانی باشیم.