دنیای اقتصاد- قزوین- مهرداد نوری: رئیس هیات عامل بانک شهر قزوین گفت: در سال‌جاری منابع مالی بانک شهر استان بیش از ۳۵ درصد افزایش داشته به‌طوری‌که این بانک به‌عنوان حامی بزرگی در اجرای طرح‌های عمرانی شهرداری است. محمود نصرتی در نشست خبری افزود: منابع مالی بانک شهر در سال ۸۸ از ۱۵۰ میلیارد تومان به ۲ هزار میلیارد تومان افزایش یافته و دومین بانک خصوصی کشور از نظر میزان منابع مالی است.

وی تصریح کرد: اکنون این بانک با ۲۶۱ شعبه و ۸۶ باجه در کشور به مردم خدمات‌رسانی می‌کند. نصرتی افزود: بانک شهر با داشتن ۳۲۲ شعبه مجازی که ۵۱ شعبه آن در سرپرستی منطقه ۷ قرار دارد پیشتاز ارائه خدمات الکترونیک در کشور است و در حوزه ارزی نیز تمام مجوزها از سوی بانک شهر صادر و خدمات ارزی به صورت کامل به مراجعه‌کنندگان ارائه می‌شود. نصرتی فعالیت پیشخوان‌های بانک شهر در ایام نوروز و تعطیلات را از ویژگی‌های این بانک برشمرد و گفت: حضور در نمایشگاه کتاب تهران و ارائه خدمات در قالب ۵ هزار و ۵۰۰ پیشخوان از فعالیت‌های ممتاز این بانک است که رضایت ۹۹ درصدی مردم را جلب کرد. رئیس هیات عامل بانک شهر استان ارائه تسهیلات به پیمانکاران برای اجرای طرح‌های شهری را از دیگر اقدامات دانست و گفت: ۱۰ درصد از بودجه ۴۰۰ میلیارد تومانی شهرداری قزوین در قالب تسهیلات به حوزه‌های مختلف و وابسته به شهرداری از سوی بانک شهر تامین شده است. نصرتی با بیان اینکه منابع مالی مردمی بانک شهر به میزان ۹۱ درصد افزایش داشته است، گفت: اکنون میزان منابع مالی شهرداری‌ها در بانک شهر به میزان ۸ درصد است و بانک شهر هیچ‌گونه وابستگی به شهرداری‌ها ندارد. وی با اشاره به تاسیس صندوق آرمان بانک شهر گفت: این صندوق با درآمد ثابت نزد سازمان بورس تاسیس می‌شود و درآمد آن در بانک‌ها و اوراق بهادار با درآمد ثابت هزینه می‌شود.

رئیس هیات عامل بانک شهر استان قزوین افزود: این صندوق توانسته ارتباط مناسبی میان سرمایه‌گذاران و بانک ایجاد کند و ضمانت این صندوق از سوی بانک شهر تامین می‌شود و تاکنون ۲۱ هزار میلیارد تومان سرمایه جذب کرده و خدمات ویژه‌ای به سپرده‌گذاران ارائه می‌کند. وی یادآور شد: بانک شهر پشتوانه مالی شهرداری‌ها در اجرای طرح‌ها است و امسال ۳۸ میلیارد تومان تسهیلات برای اجرای طرح‌های شهرداری پرداخت شده است.

نصرتی اظهار کرد: در خصوص طرح توسعه امامزاده حسین که با همکاری و مشارکت اداره راه و شهرسازی و اوقاف و شهرداری قزوین اجرا می‌شود بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال برای تسریع در این کار از سوی بانک شهر اختصاص داده شده تا شهرداری تعهدات خود را عملیاتی کند. رئیس هیات عامل بانک شهر استان با اشاره به طرح‌هایی که به تامین مالی آنها کمک شده است، گفت: تقاطع غیرهمسطح ۹دی، طرح ساماندهی امامزاده حسین (ع)، بوستان ملاخلیلا، خرید تجهیزات آتش‌نشانی و تجهیزات مکانیزه پسماند، ساخت هتل، طرح مسکونی نواب، ستاره پونک، حاج چروک، طرح‌های زیباسازی شهر و مبلمان شهری از این طرح‌ها است. سعید نوری، مدیر بانک شهر منطقه ۷ هم گفت: در این منطقه با ۱۵ شعبه و۱۰ باجه و ۱۸ دستگاه پیشخوان خدمات لازم به مردم استان‌های قزوین، گیلان، کرمانشاه، ایلام، زنجان، همدان و کردستان داده می‌شود.

وی اضافه کرد: ۴۱۶ صندوق امانات هم دایر شده و امسال در بخش تسهیلات قرض‌الحسنه ۵/ ۲ میلیارد ریال در دو شعبه پرداخت شده است. نوری تصریح کرد: ۵۰ درصد منابع منطقه هفت در شهر قزوین است که ۶۰ درصد آن را به‌صورت تسهیلات پرداخت کرده‌ایم. مدیر بانک شهر منطقه هفت کشور یادآور شد: امسال ۳ هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه، ارزی، ضمانتی و مضاربه، خرید در قالب ۶ هزار و ۳۸۹ فقره پرونده به مردم پرداخت شده است.