تهیه بسته سرمایه‌گذاری خارجی در اصفهان‌

دنیای اقتصاد، اصفهان: استاندار اصفهان گفت: یک بسته سرمایه‌گذاری خارجی در استان تهیه‌ شده که اولویت‌های سرمایه‌گذاری استان در بخش‌های مختلف همچون حمل و نقل ریلی و ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری در طرح‌های بزرگ آبی تشریح شده است و می‌تواند برای سرمایه‌گذاران خارجی قابل‌‌توجه باشد.

رسول زرگرپور در دیدار هیات بانک سرمایه‌گذاری زیرساخت آسیا، با بیان ظرفیت‌ها و مزیت‌های این استان در عرصه‌های گوناگون اظهار کرد: اصفهان صنعتی‌ترین و اقتصادی‌ترین استان کشور از نظر توریست، صنعت و کشاورزی است. وی با بیان ظرفیت‌های اقتصادی استان اصفهان، گفت: ۷۰ درصد فولاد، ۵۰ درصد مصالح ساختمانی، ۱۰ درصد صنایع بزرگ پتروشیمی، هسته‌ای، نظامی و نیروگاه‌ها در استان واقع شده است. استاندار اصفهان با اشاره به اینکه اصفهان در کشاورزی جزو ۵ استان اول کشور است، اظهار کرد: اصفهان در تولید شیر و تخم‌مرغ رتبه نخست و در سایر محصولات رتبه‌های دوم تا چهارم را دارد. وی افزود: اصفهان بعد از پایتخت، دانشگاهی‌ترین استان کشور است و ۵ دانشگاه این استان در رنکینگ بین‌المللی جای دارند.

زرگرپور با بیان اینکه اصفهان در زمینه گردشگری قابلیت‌های بسیاری دارد، گفت: پس از توافق هسته‌ای با ورود قابل‌ملاحظه گردشگران خارجی روبه‌رو بودیم و بیش از ۱۰۰ هیات سیاسی و اقتصادی عالی‌رتبه در این مدت به اصفهان سفر کرده‌اند و چند قرارداد مهم فاینانس و سرمایه‌گذاری مشترک در این مدت منعقد شده است. وی تصریح کرد: یک بسته سرمایه‌گذاری خارجی در استان تهیه‌ شده که اولویت‌های سرمایه‌گذاری استان در بخش‌های مختلف همچون حمل و نقل ریلی و ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری در طرح‌های بزرگ آبی تشریح شده است و می‌تواند برای سرمایه‌گذاران خارجی قابل‌‌توجه باشد.

استاندار اصفهان با بیان اینکه ۲ طرح ریلی خط آهن اصفهان- ‌اهواز که در مرحله‌ شروع عملیات و جذب سرمایه‌گذار است و همچنین قطار سریع‌السیر اصفهان- تهران در دستور کار قرار گرفته است، گفت:‌ ۲ طرح بزرگ آبی سد و سامانه‌ انتقال آب بهشت‌آباد که ۳ استان را مرتبط می‌کند و سد تونل سوم کوهرنگ که عمدتا برای تامین آب شرب است در اولویت اول کشور قرار دارد. وی اظهار کرد: در کنار این طرح‌ها ده‌ها طرح دیگر که می‌تواند برای بانک سرمایه‌گذاری زیرساخت آسیا جذاب باشد در استان برنامه‌ریزی ‌شده است و علاقه‌مند هستیم که در زمینه این طرح‌ها مذاکره داشته باشیم.

معاون بانک سرمایه‌گذاری زیرساخت آسیا نیز در این دیدار با قدردانی از حسن استقبال مدیریت استان اظهار کرد: ایران یکی از ۵۷ عضو و سهامدار این بانک است و فعالیت‌ها به‌تازگی آغاز شده ‌و به‌زودی نیز همکاری‌ها افزایش خواهد یافت. دنی الکساندر با بیان اینکه در سفر به ایران درباره ثبات، ساختار سیاسی و اولویت‌های ایران همچون حمل‌ و نقل و کشاورزی اطلاعات خوبی را برای همکاری دریافت کردیم، گفت: هدف اصلی از تأسیس بانک، تامین بخش اصلی مالی و زیرساخت است و با ایران و اصفهان در این‌باره و همچنین اولویت‌های زیرساخت‌های ایران همکاری خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه فعالیت‌های این بانک در مرحله‌ اولیه است، گفت: در زمینه حمل ‌و نقل و ارتباطات بسیار علاقه‌مند به همکاری هستیم و اولین طرح‌های ما درباره راه و شهرسازی و محیط‌‌زیست خواهد بود.معاون بانک سرمایه‌گذاری زیرساخت آسیا افزود: بانک سرمایه‌گذاری زیرساخت آسیا برای توسعه‌ زیرساخت‌ها در تمام بخش‌ها ایجاد شده است و در مراحل اولیه باید اطلاعات طرح‌های با ارزش را دریافت و ارزیابی دقیقی از طرح‌ها داشته باشیم.