تشریح اقدامات عمرانی شهرداری اراک

دنیای اقتصاد، اراک، محمدحسین اکبری: شهردار اراک گفت: شهرداری در زمینه ارائه خدمات بهتر به شهروندان و به‌منظور اجرای طرح جامع کنترل ترافیک در اراک، اجرای تعدادی تقاطع غیرهمسطح را در دستور کار دارد و برای رفع این مشکل طرح‌هایی را پیش‏بینی کرده که طرح میدان شریعتی یکی از مهم‏ترین این طرح‌ها است.

شهردار کلان‌شهر اراک در نشستی خبری به‌منظور تشریح اقدامات عمرانی شهرداری در سال جاری افزود: یکی دیگر از طرح‌هایی که شهرداری با جدیت دنبال می‏کند اجرای طرح جامع و تفصیلی برای شهر اراک است که بیشتر این طرح‌ها در کشور به‌دلیل وجود مشکلات متعدد در حین اجرا متوقف می‏شوند و تنها ۳۰درصد طرح اجرایی می‏شود، اما ما به دنبال این هستیم که با استفاده از ظرفیت کارشناسان و پیمانکاران و همکاری و تعامل با راه و شهرسازی به عنوان متولی این طرح همکاری لازم را داشته باشیم و از تمام ظرفیت شهرداری در تحقق این هدف استفاده کنیم.

وی با اشاره به ایجاد پارکینگ‏های طبقاتی در شهر به‌منظور عدم تردد و پارک خودروها در حاشیه خیابان‌ها ادامه داد: پارکینگ طبقاتی خاتم و گلستان به بهره‏برداری رسیده و پارکینگ طبقاتی ثنا در کنار خاتم نیز به‌زودی بهره‏برداری می‌شود، بالای ۵۰ درصد از پارکینگ‏های شهر ‏اکنون فعال است که به‌زودی و با همکاری بخش خصوصی این میزان را به ۸۰ درصد خواهیم رساند. وی در ادامه با اشاره به اینکه اولویت شهرداری اراک تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام است که از سال‌های گذشته به‌جا مانده، افزود: این نهاد خدمت‏رسان تمام تلاش خود را انجام داده تا هیچ طرح نیمه‏تمامی روی زمین باقی نماند.

وی طرح‌های تکمیل شده از دوره‏های مدیریتی گذشته را تکمیل ساختمان فعلی شورای شهر، سالن چندمنظوره شهید ثامنی، تقاطع‏های امیری، فتاحی و احداث تقاطع شهیداحمدی به‌منظور وصل کردن خیابان قائم‏مقام فراهانی به شهرک پردیس اعلام کرد و در زمینه پیشرفت عملیات اجرایی تقاطع شهید احمدی گفت: این طرح از یک سازه فلزی و بتنی برخوردار است و طراحی به نحوی است که تازمانی که عملیات اجرایی پل انجام نمی‏شد امکان ساخت عرشه فلزی امکان نداشت، از این‌رو بعد از اتمام ساخت پل، مراحل اجرایی عرشه فلزی پل از سوی شرکت آذرآب در دستور کار قرار گرفت و اکنون می‏توان گفت مراحل ساخت این عرشه ۲۲۰۰ تنی فلزی از ۸۰ درصد پیشرفت برخوردار است و به‌زودی مورد نصب قرار می‏گیرد.

عباسی در ادامه تصریح کرد: فاز نخست شهرک خودرو در سفر هیات دولت به استان مرکزی به بهره‏برداری خواهد رسید، همچنین اجرای طرح بزرگراه امیرکبیر که قبلا ۵۵ متری بوده، به ۵۸ متری تبدیل و با جدیت دنبال می‏شود و شهرداری، شورای شهر و مدیریت ارشد استان به‌منظور اجرای این طرح از هیچ‏گونه تلاشی کوتاهی نخواهند کرد.

وی همچنین در زمینه طرح‌های در دستور کار شهرداری از سوی قرارگاه خاتم‏الانبیا، اظهار کرد: شهرداری تاکنون ۵۰۰ میلیارد تومان تفاهم‏نامه همکاری به‌منظور اجرای طرح خاتم و یک قرارداد ۱۲۵ میلیارد تومانی را به‌منظور انجام و اجرای سه طرح تقاطع میدان ورزش با ۴۶ میلیارد تومان، میدان شریعتی با ۴۰ میلیارد تومان و میدان امام حسن (ع) با ۳۹ میلیارد تومان منعقد کرده است.

شهردار اراک یادآور شد: طرح میدان امام حسن‌(ع) تا قبل از مهر، میدان ورزش در اوایل خرداد سال آینده و میدان شریعتی در اوایل شهریور سال ۹۶ تکمیل و به بهره‏برداری خواهد رسید. عباسی گفت: طرح پارکینگ طبقاتی آفتاب نیز در هشت طبقه متشکل از سه طبقه پارکینگ به فضای ۱۰ هزار مترمربع، سه طبقه تجاری و یک طبقه فضای تفریحی و عمومی برای رفاه حال شهروندان در حال ساخت است.