دنیای اقتصاد، بندرعباس، جمیله دبیری‌نیا: سرپرست دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: تا ۵ سال آینده ۷۶۰ تخت به تخت‌های بیمارستانی استان افزوده می‌شود.سیدحسین داوودی افزود: با ساخت بیمارستان ۲۲۰تختخوابی آموزشی و ۵۴۰ تخت‌خوابی مکانیزه در بندرعباس و احداث بیمارستان در میناب این تخت‌ها افزوده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: برای تقویت نیروهای انسانی بیمارستان‌ها نیز در شهریور ۲۸۰ نفر در بخش‌های بهداشتی و درمانی جذب می‌شوند. داوودی اظهار کرد: همچنین تعداد نیروهای تخصص و فوق تخصص را در استان افزایش‌خواهیم داد.این مقام مسوول اجرای طرح‌های صنعتی در هرمزگان را ملزم به داشتن پیوست سلامت دانست و اعلام کرد: هر توسعه صنعتی در هرمزگان باید به پیوست طرح سلامت صورت گیرد که این موضوع به پیشنهاد دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در شورای برنامه‌ریزی استان مصوب شد و از طرف استانداری هرمزگان در حال پیگیری است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان از اجرای دوره طرح تحول نظام سلامت به‌عنوان یک دوره طلایی یاد کرد و افزود: در اجرای این طرح نباید فرصت‌سوزی کرد و نظام سلامت باید متناسب با سایر بخش‌های مختلف استان توسعه یابد.وی همچنین پیوست طرح سلامت در توسعه‌های اقتصادی و زیربنایی استان را یک الزام دانست و اظهار کرد: به‌منظور ارتقای بهره‌مندی اقشار مختلف مردم، باید توسعه صنعت، اقتصاد و همچنین سلامت به موازات هم پیش بروند.

داوودی در ادامه با بیان اینکه هرمزگان به واسطه موقعیت جغرافیایی و استراتژیک، استانی صنعتی محسوب می‌شود، تصریح کرد: تمام فعالان در حوزه صنعت برای ایجاد واحدهای صنفی مربوطه ملزم به اجرای پیوست سلامت و پرداخت هزینه‌های لازم در این زمینه هستند و رعایت این قانون برای صنایع فعال نیز تعهد اخلاقی و حرفه‌ای محسوب می‌شود که حتما صاحبان صنایع به آن توجه ویژه دارند.