اجرای 45 طرح در کرمانشاه

دنیای اقتصاد، کرمانشاه، الهام اکبری: رئیس‌‌جمهوری از عملیاتی شدن ۴۵ طرح با اعتبار ۹۹۸ میلیارد تومان در سال‌های ۹۵ و ۹۶ برای توسعه و آبادانی استان کرمانشاه خبر داد و تاکید کرد: با برنامه‌های دولت تدبیر و امید این استان متحول خواهد شد. حجت‌الاسلام والمسلمین دکترحسن روحانی در پایان سفر کاروان تدبیر و امید به کرمانشاه با اشاره به استعدادهای فراوان این استان در بخش‌‌های کشاورزی، آب، گردشگری، پتروشیمی، فناوری‌های نوین و فرهنگی ادامه داد: دولت یازدهم در مجموع ۷ هزار میلیارد تومان به بخش آب و آبرسانی استان اعتبار اختصاص داده است که امید است با این اقدام استان در بخش کشاورزی متحول شود.

رئیس‌‌جمهوری افزود: گردشگری یکی از راه‌های سریع ایجاد اشتغال در کشور است که با فراهم شدن تسهیلات لازم از سوی بانک‌ها، سرمایه‌گذاری کارآفرینان و توسعه راه‌ها و فرودگاه‌ها از سوی دولت، به رشد این صنعت در استان کمک خواهد شد.روحانی با تاکید بر اینکه کرمانشاه یکی از قطب‌های پتروشیمی خواهد شد، افزود: به‌ویژه در صنایع پایین‌دستی قابلیت ایجاد اشتغال برای جوانان این استان فراهم می‌شود.

رئیس‌‌جمهوری با بیان اینکه اکنون ۲۵۰۰شرکت دانش بنیان مورد حمایت دولت هستند، گفت: با توجه به دانشگاه‌ها و جوانان مستعد در این استان می‌توان شاهد رشد در بخش فناوری‌های نوین باشیم. روحانی با اشاره به گزارش نوبخت در جلسه شورای اداری درباره نرخ اشتغال در کرمانشاه طی سه سال گذشته اظهار کرد: حرکت خوبی در این استان انجام شده و افتتاح و آغاز عملیات اجرایی ۱۹۷ طرح در جلسه توسعه و سرمایه‌گذاران، نشان‌دهنده حیات و تحرک جدید کرمانشاه در زمینه‌های نیرو، آب، دانشگاهی، برق، بیمارستان و ارتباطات است.

رئیس‌‌جمهوری در پاسخ به پرسشی در زمینه برنامه‌های دولت برای حل مشکل بیکاری استان تاکید کرد: همگان باید تلاش کنیم آمار بیکاری این استان را به میانگین کشوری برسانیم و با همکاری دولت، نخبگان و کارآفرینان می‌توانیم به این هدف دست یابیم. با برنامه‌های دولت در زمینه‌های آب، راه‌آهن، کشاورزی و گردشگری قطعا تا سه سال آینده این استان از لحاظ اشتغال متحول خواهد شد. روحانی رونق اقتصادی و اشتغال را از اولویت‌های کنونی و مهم دولت دانست که با کمک مردم به نتیجه خواهد رسید.رئیس‌جمهوری همچنین درباره طرح گردشگری طاق بستان افزود: باید طرح‌های مختلف در بخش گردشگری استان اجرا شود که این طرح نیز می‌تواند به جذب گردشگر داخلی و خارجی در استان کمک کند.روحانی اظهار امیدواری کرد: با ایجاد زیربناهای لازم و همچنین افزایش امنیت در کشورهای همسایه به‌ویژه عراق، شرایط گردشگری استان کرمانشاه بهبود یابد.

رئیس‌ جمهوری درباره برنامه‌های دولت یازدهم به‌منظور جذب سریع‌تر سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی در استان، اظهار کرد: برداشته شدن تحریم‌ها علیه ایران اولین اقدام و گام بزرگی بود که دولت برای تسهیل در سرمایه‌گذاری در سراسر کشور به‌ویژه کرمانشاه انجام داد.روحانی ادامه داد: همچنین اصلاح نظام بانکی، از دیگر برنامه‌های مهم دولت است که در لایحه بودجه امسال پیش‌بینی شده است و با ارزان شدن تسهیلات بانک‌ها و همزمان با کاهش نرخ کارمزد تسهیلات و ارائه آن به کارآفرینان، قدرت و سرمایه بانک‌ها نیز افزایش می‌یابد.رئیس‌‌جمهوری ادامه داد: با وجود امنیت بالا، وحدت بین اقوام و مذاهب و همچنین هماهنگی بین مسوولان اجرایی در این استان، شاهد افزایش سرمایه‌گذاری‌ها در کرمانشاه خواهیم بود.

روحانی در پاسخ به پرسشی مبنی بر تصویب منطقه آزاد قصر شیرین اظهار کرد: طرح منطقه آزاد اقتصادی استان در شورای‌عالی مناطق آزاد و همچنین در هیات دولت در دستور کار است و بررسی خواهد شد. رئیس‌‌جمهوری درباره برنامه‌ها و اقدامات دولت برای راه‌آهن کرمانشاه نیز گفت: یکی از اقدامات مهم دولت توسعه راه‌آهن در کشور بوده و اکنون ۵ استان در این زمینه در دستور کار هستند و اتصال راه‌آهن ملایر به کرمانشاه نیز از برنامه‌های اصلی دولت است.وی گفت: در مرحله بعدی و پس از اتصال این استان به راه‌آهن سراسری، کرمانشاه به مرز خسروی و کشورهای همسایه متصل خواهد شد.