ایرانسل اعلام کرد که به خریداران شارژهای ۱۰۰ و ۲۰۰ هزار ریالی خود، فرصت استفاده رایگان از خدمات اینترنت همراه (GPRS) و ارسال پیام چندرسانه‌ای (MMS) رایگان اهدا می‌کند. روابط عمومی ایرانسل اعلام کرد که مشترکان سیم‌کارت‌های اعتباری ایرانسل می‌توانند به ازای استفاده از شارژ ۱۰۰هزار ریالی، علاوه بر شارژ موجود در کارت از یک مگابایت GPRS و فرصت ارسال ۲۰ MMS رایگان بهره‌مند شوند. بر اساس این گزارش همچنین مشترکان با شارژ ۲۰۰هزار ریالی، ۲ مگابایت GPRS و ۴۰ پیام چند رسانه‌ای رایگان هدیه می‌گیرند. مهلت استفاده از این هدایا ۳۰ روز تعیین شده است.

شارژ ۱۰۰ و ۲۰۰ هزار ریالی ایرانسل از طریق کارت شارژ، دستگاه خودپرداز(ATM)، پایانه فروش (POS)، باجه خدمات بانکی و وب‌سایت بانک‌های طرف قرارداد ایرانسل قابل دریافت است. با شارژ سیم‌کارت به مبلغ ۱۰۰هزار ریال، پس از یک هفته، یک آهنگ پیشواز رایگان هم به مشترک تعلق می‌گیرد. بنا بر این اعلام همچنین در بازه زمانی ۲۱ فروردین تا ۳۱ خرداد ۹۰ و با هدف فرهنگ‌سازی خرید الکترونیک، هر یک از مشترکان اعتباری ایرانسل، در صورتی که سیم‌کارت خود را از طریق یکی از پنج روش شارژ رمزدار و شارژ الکترونیک شامل مراجعه به پایانه‌های فروش، شارژ با خودپرداز، شارژ از طریق وب سایت بانک‌های طرف قرارداد، نرم‌افزار همراه بانک یا مراجعه به باجه‌های خدمات بانکداری الکترونیکی شارژ کنند، بر حسب میزان شارژ خریداری شده، ۲ درصد اعتبار رایگان از ایرانسل دریافت می‌کنند.

نمره قبولی رگولاتور به اپراتورها

از ۲۸ اسفندماه سال گذشته تا ۱۳ فروردین ماه جاری، بیش از چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون پیامک از سوی مشترکان تلفن همراه ارسال شده است. رضوانی، معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با بیان این مطلب، اظهار کرد: مشترکان هر یک از اپراتورهای اول و دوم بیش از دو میلیارد و ۲۰۰ میلیون پیامک را در طول ۱۵ روز ارسال کرده‌اند.

وی افزود: در طول ایام نوروز در حوزه‌های مختلف ارتباطی، فن‌آوری و رادیویی، نظارت گسترده‌ای از سوی سازمان تنظیم مقررات اعمال شده است. او با اشاره به شیوه‌های نظارتی اعمال شده در این مدت، تصریح کرد: از نخستین روز سال جدید تاکنون کارشناسان سازمان از طریق مراکز مانیتورینگ مناطق هفت گانه، نظارت گسترده‌ای را روی کیفیت سرویس‌هایی که از سوی اپراتورهای فعال در حوزه ICT ارائه می‌شود، اعمال کرده‌اند. رضوانی ادامه داد: نظارت از طریق سیستم‌های سیار در سطح شهرها و جاده‌های کشور و همچنین استفاده از سیستم‌های بر خط از دیگر شیوه‌های نظارتی اعمال شده از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در نوروز ۹۰ محسوب می‌شود.

وی افزود: به غیر از برخی استان‌ها که به دلیل ترافیک جمعیتی بسیار بالا، کیفیت ارائه خدمات در برخی نقاط در سطح مطلوب قرار نداشته است، به نظر می‌رسد اپراتورهای تلفن همراه توانسته‌اند نمره قبولی را در نوروز امسال کسب کنند.