امسال 66 میلیارد تومان یارانه بلیت اتوبوس و مترو پرداخت شد

وزیر کشور اعلام کرد: در سال ۸۹، ۶۶ میلیارد تومان یارانه بلیت اتوبوس و مترو پرداخت شد. به گزارش ایرنا، «مصطفی محمدنجار» دیروز در حاشیه همایش معاونین استانداری‌های سراسر کشور در جمع خبرنگاران افزود: کمک دولت به شهرداری‌ها در سال جاری تاکنون ۸۵۰ میلیارد تومان به دهیاری‌ها، ۳۵۰ میلیارد تومان و بودجه عمرانی واگذاری به متروهای کشور ۵۲۰ میلیارد تومان بوده است. وی اضافه کرد: درباره اتوبوس یارانه‌ای دولت ۵/۸۲ درصد یارانه پرداخت کرده و در باره مینی بوس دولت ۶۵ درصد یارانه پرداخت کرده است.

محمد نجار افزود: در بخش ماشین آلات عمرانی یارانه‌ای (یارانه ۵۰ درصدی دولت) ۴۰۰ دستگاه به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها تحویل شده است. وی اضافه کرد: امسال همچنین ۱۵۰ دستگاه ون با معرفی شهرداری‌ها به رانندگان و دو هزار دستگاه تاکسی تحویل شد.

محمدنجار با اشاره به طرح‌های عمرانی استانی سال ۸۹، گفت: از ۱۱۷ هزار طرح عمرانی سراسر کشور،۷۱ هزار پروژه فعال است که ۳۰ هزار پروژه به بهره برداری رسیده است.

وی افزود: بودجه مصوب ۷۱ هزار پروژه فعال ۹ هزار میلیارد تومان بود که تا کنون ۶۲ درصد یعنی ۷/۵ هزار میلیارد تومان آن اختصاص یافته است.

محمدنجار اضافه کرد: مجوز فروش و انتشار اوراق مشارکت به شهرداری‌ها در دو بخش حمل و نقل و بافت‌های فرسوده چهار هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان و فاینانس و تضمین و تعهد مالی برای شهرداری‌ها و مترو در تهران چهار هزار و در شهرهای شیراز، اصفهان و تبریز یک هزار میلیارد تومان بوده است.

وی اضافه کرد: در بخش فاینانس و تضمین و تعهد مالی برای شهرداری‌ها و مترو، تعهد مالی آن امضا شده و به کشور چین فرستاده شده تا در کلان شهر‌های ذکر شده، اجرا شود.