مدیر کل هواشناسی استان تهران با اشاره به اینکه روند کاهش دما تا اواخر وقت یکشنبه در پایتخت ادامه می‌یابد، گفت:‌ موج جدید بارش‌ها در پایتخت از سه‌شنبه آغاز می‌شود. محسن جباری در گفت‌وگو با «ایسنا»، با اشاره به نقشه‌های دمایی افزود: نقشه‌های پیش‌یابی نشان می‌دهد روند کاهش دما تا اواخر روز یکشنبه در تهران ادامه داشته و پس از آن دما در پایتخت افزایش می‌یابد.

وی با اشاره به اینکه از اواخر یکشنبه حداقل دمای تهران به بالای صفر خواهد رسید، گفت: نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی نشان می‌دهد سامانه جدیدی از شمال غرب از روز دوشنبه وارد کشور می‌شود که این سامانه از روز سه شنبه تهران را فراخواهد گرفت و طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه شاهد بارش در تهران خواهیم بود که این بارش‌ها عمدتا به صورت باران و در ارتفاعات و نقاط سردسیر به صورت برف خواهد بود.

مدیر کل هواشناسی استان تهران گفت: از چهارشنبه تا پایان هفته نیز با توجه به ورود این سامانه بارش‌های پراکنده در سطح استان تهران پیش‌بینی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: بر این اساس در روز یکشنبه آسمان تهران صاف تا کمی ابری در پاره‌ای نقاط غبارصبحگاهی پیش‌بینی می‌شود که حداقل و حداکثر دمای تهران در این روز به صفر و ۹ درجه سانتیگراد بالای صفر می‌رسد. همچنین در روز دوشنبه نیز آسمان پایتخت صاف در پاره‌ای نقاط نیمه‌ابری در بعضی ساعات با غبار صبحگاهی و در اواخر وقت با افزایش ابر خواهد بود که حداقل و حداکثر دما در این روز ۳ و ۱۳ درجه سانتیگراد بالای صفر پیش‌بینی شده است.