دنیای‌اقتصاد - کرج - نازنین میرزایی: همزمان با ۱۰ استان کشور و با حضور مسوولان ارشد استان البرز، سیلوی ۱۰۰ هزار تنی ذخیره‌سازی گندم در شرکت صنعتی زر ماکارون ساوجبلاغ به بهره‌برداری رسید. معاون برنامه‌ریزی و اداری مالی استانداری البرز در مراسم بهره‌برداری از ۷ سیلوی ذخیره گندم استان که همزمان با ۱۰ استان کشور به صورت ویدئوکنفرانس توسط رییس‌جمهور به بهره برداری رسید، گفت: استان البرز با ۳۶۶ هزار تن افزایش ظرفیت ذخیره‌سازی گندم رتبه نخست کشور را به خود اختصاص

داده است.اسکندر صیدایی افزود: با بهره‌برداری همزمان از ۳۷ واحد سیلو در ۱۰ استان، یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن به ظرفیت ذخیره‌سازی گندم افزوده می‌شود.

معاون برنامه‌ریزی استانداری البرز در ادامه گفت: بهره‌برداری از این پروژه نقش بسزایی در ایجاد اشتغال در استان البرز خواهد

داشت.

صیدایی همچنین از افزایش دوبرابری ظرفیت ذخیره‌سازی گندم در استان البرز خبر داد و گفت: در حال حاضر تولیدات و محصولات استان به ۸۰ کشور جهان صادر می‌شود.

وی افزود: ظرفیت موجود ذخیره‌سازی استان البرز ۶۵۶ هزار تن است که نسبت به سه سال گذشته به دو برابر افزایش دست یافته است.

معاون برنامه‌ریزی استانداری البرز در ادامه با اشاره به اینکه ۶۰ درصد آرد تهران توسط استان البرز تامین می‌شود، گفت: در حال حاضر ۱۹ کارخانه البرز ظرفیت تولیدی ۲۲۰ هزار تن را دارد که با بسترسازی‌های مناسب می‌توان این ظرفیت را افزایش داد.

در ادامه محمدعلی ناطقی، مدیرعامل شرکت صنعتی زر ماکارون نیز گفت: با بهره‌برداری این سیلو در فاز اول ۵۰ هزار تن گندم و در فاز دوم ۱۰۰ هزار تن گندم ذخیره‌سازی خواهد شد.

وی افزود: در مجموع ۱۵۰ هزار تن ذخیره‌سازی گندم در شرکت صنعتی زرماکارون تحقق می‌یابد که این میزان تا ۱۸۰ هزار تن قابل افزایش است.

این مدیر با اشاره به اینکه با بهره‌برداری از طرح توسعه سیلوهای ذخیره‌سازی گروه صنعتی، پژوهشی زرماکارون ۳۵۰ شغل جدید ایجاد می‌شود، خاطرنشان کرد: ذخیره‌سازی گندم هدف اصلی این پروژه نیست، بلکه ارتقای کیفیت گندم به واسطه هوادهی و اختلاط گندم‌های تولیدی در کشور است که می‌تواند منجر به ارتقای وضعیت کیفی گندم شود.