نکونام و انتخاب سرمربی تیم ملی

خوسه آنتونیو کاماچو سرمربی سابق تیم‌های اسپانیا، بنفیکا و اوساسونا که تجربه مربیگری رئال را هم دارد برای در اختیار گرفتن تیم ملی‌ایران کم شانس نیست. او که سه هفته پیش به دلیل نتایج ضعیف از اوساسونا اخراج شده است. با رایزنی‌های جواد نکونام در حال حاضر یکی از کاندیداهای هدایت تیم ملی است که البته از وی کوچک‌ترین خبری به بیرون درز نکرده است.‌این در حالی است که گفته می‌شود شانس اول هدایت تیم ملی همچنان کارلوس کرش مربی پرتغالی نامدار است که اگر فدراسیون قصد استخدام مربی خارجی را داشته باشد به او خواهد رسید.

همچنین گفته می‌شود سازمان تربیت بدنی هنوز دقیقا اعلام نکرده که تا چه میزان پای تامین اعتبار حضور یک مربی خارجی در‌ایران می‌ایستد. البته حضور خولیو ولاسکو مربی نامدار والیبال جهان در‌ایران و پذیرش هدایت تیم ملی والیبال یک امیدواری ویژه برای اهالی فوتبال است. شاید حضور‌این مربی دقیقا به‌این معنا باشد که سازمان تربیت بدنی عزم خود را برای استخدام چهره‌های بزرگ ورزش جهان جزم کرده است. اتفاقی که اگر رخ بدهد معنای ویژه‌ای برای فوتبال‌ایران خواهد داشت.

دیروز یکی از اعضای هیات رییسه فدراسیون فوتبال بدون ذکر نام به سایت گل گفت که امیر قلعه نویی شانس اصلی هدایت تیم ملی فوتبال ‌ایران است، به عقیده او فدراسیون به همین دلیل در انتظار پایان لیگ و استخدام‌ این مربی است که قبلا یک بار در تیم ملی نتایج چندان مناسبی کسب نکرده است.

قلعه‌نویی در حال حاضر با سپاهان موقعیت بسیار خوبی در لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا دارد و موفق‌ترین مربی ‌ایرانی دهه اخیر محسوب می‌شود.