گروه بورس - هدیه لطفی: روز گذشته صف‌های خرید و فروش در بازار فرابورس نه تنها از بین نرفت، بلکه تداوم نیز یافت، به طوری که در پایان معاملات صف خریدی معادل 20 میلیون سهم برای فولاد آلیاژی یزد و 4 میلیون سهم برای سهام روان فن‌آور باقی ماند.

همچنین در ابتدای معاملات دیروز صف فروش ۴۰۰ هزار سهمی برای سهام بالاست در نرخ ۱۳ هزار و ۴۲۱ ریال تشکیل شد.
این در حالی است که در اواسط ساعات معاملاتی، بنابر اعلام ناظر بازار، نماد معاملاتی بالاست به دلیل ارائه اطلاعات با اهمیت متوقف شد.
اما در مجموع دیروز ۱۰۳ هزار و ۸۵۰ سهم این نماد به ارزش یک میلیارد و ۳۹۳ میلیون ریال مورد دادوستد قرار گرفت.
از سوی دیگر بازار فرابورس روز گذشته را با معامله بیش از 37 میلیون و 742 هزار سهم به ارزش 135 میلیارد و 450 میلیون ریال سپری کرد که شرکت‌های لیزینگ ایرانیان و همراه اول بیشترین سهم را در ایجاد این رقم بر عهده داشتند.
روز گذشته هر سهم «وایران» با ۷۶ صدم درصد رشد به قیمت دو هزار و ۷۵۴ ریال رسید و در مجموع ۲۳ میلیون و ۱۱۶ هزار سهم آن، با ارزشی معادل ۶۴ میلیارد و ۴۵۷ میلیون ریال روانه بازار شد.
شرکت همراه اول نیز با ارزش 26 میلیارد و 546 میلیون ریالی، رقم قابل‌توجهی را به معاملات خود اختصاص داد.
روز گذشته نیمی از ۱۸ نماد معامله‌شده در بازار فرابورس با افزایش قیمت و نیمی دیگر با کاهش قیمت به کار خود پایان دادند که در این راستا می‌توان به رشد قیمت نمادهای «فولای»، «خفناور»، «سبزوا» و «سبحان» و همچنین کاهش نرخ نمادهای «ودی»، «پکویر»، «رپارس» و «کمرجان» اشاره کرد.
عرضه عمده «خفناور»
از سوی دیگر روز گذشته تعداد ۲۳۳ هزار سهم از سهام شرکت مهندسی روان فن‌آور به طور بلوکی در بازار فرابورس عرضه شد.
عرضه مزبور به قیمت هر سهم دو هزار و 551 ریال صورت گرفت و به گفته مدیرمالی شرکت، این سهام به کارمندان «خفناور» تعلق گرفت.
توقف اوراق مشارکت «کشاورزی»
همچنین روز گذشته در بازار اوراق مشارکت فرابورس، گواهی‌های سپرده سعدی، مشارکت توسعه، مشارکت ایران شرق و بانک کشاورزی شاهد دادوستد اوراق خود بودند.
بر این اساس دیروز تعداد دو هزار و ۵۲۰ برگه از اوراق سپرده سعدی به ارزش دو میلیارد و ۵۲۰ میلیون ریال و تعداد دو هزار و ۷۶۵ برگه از اوراق مشارکت ایران شرق به ارزش دو میلیارد و ۷۶۵ میلیون ریال معامله شد.
همچنین اوراق مشارکت توسعه نیز رقمی معادل 4 میلیارد و 491 میلیون ریال روانه بازار کرد.
گواهی سپرده بانک کشاورزی نیز با کسب رقم ۲۰ میلیارد و ۴۹۰ میلیون ریال، به عنوان باارزش‌ترین گواهی دیروز شناخته شد.
یادآور می‌شود گواهی مزبور به منظور پرداخت سود علی‌الحساب ماهانه در روز چهارشنبه متوقف می‌شود.