گروه بورس - شرکت‌های آلومتک و آلومراد پیش‌بینی عملکرد سال‌مالی ۹۰ را به بازار اعلام کردند. براساس اطلاعیه سازمان بورس و اوراق بهادار، آلومتک و آلومراد هر یک به ترتیب برای سال‌مالی ۹۰ معادل ۷۲۲ ریال زیان و ۲۰۷ ریال سود پیش‌بینی کرده‌اند.

زیان خالص آلومتک برای سال‌مالی ۹۰ در مقایسه با سال‌مالی قبل ۳۳ درصد کاهش نشان می‌دهد.

پیش‌بینی زیان سال‌مالی ۸۹ «آلومتک» برابر یک هزار و ۷۲ ریال در نظر گرفته شده است.

در همین حال شرکت آلومتک پیش‌بینی فروش سال‌مالی آتی خود را با ۵۳ درصد پیش‌بینی کرده است که دلایل آن را بیشتر ناشی از افزایش مقادیر تولید و فروش اعلام کرده است.

این شرکت در سال‌مالی جاری، از ۴۰۸ ریال سود پیش‌بینی اولیه درآمد هر سهم در سال‌مالی جاری به ۲۷۷ ریال کاهش را شاهد بود.پس از آن با تعدیل پیش‌بینی درآمد هر سهم به ۶۹۶ ریال زیان در آذرماه روبه‌رو شد.سپس به کاهش یک هزار و ۷۲ ریال برای هر سهم در پیش‌بینی عملکرد خود رسید.

در همین راستا شرکت آلومراد نیز از ۶۱ ریال زیانی که برای سال‌مالی ۸۹ در نظر گرفته بود، برای سال‌مالی ۹۰، معادل ۲۰۷ ریال سود در صورت‌های مالی خود دیده است.

این رقم در مقایسه با سال‌مالی قبل ۶ میلیارد و ۷۲۰ میلیون ریال افزایش نشان می‌دهد. پیش‌بینی عملکرد آلومراد برای سال‌مالی ۹۰ در مقایسه با عملکرد سال‌مالی ۸۹ به ترتیب فروش ۳۶۶ درصد افزایش، بهای تما‌م‌شده کالای فروش‌رفته ۳۰۸ درصد افزایش و سود عملیاتی مبلغ ۸۱۰۷ میلیون ریال افزایش را نشان می‌دهد. این شرکت اعلام کرده است که در نظر دارد مبلغ ۲۰۷ ریال به ازای هر سهم را جهت تقسیم به مجمع عمومی عادی سالانه سال‌مالی ۹۰ پیشنهاد کند.

«آلومراد» با ۵۱۹ ریال پیش‌بینی سود، به سال ۸۹ وارد شد و در بهمن‌ماه این رقم را به ۹ ریال سود کاهش داد و در همین ماه ۶۱ ریال زیان برای هر سهم سال‌مالی ۸۹ پیش‌بینی کرد.