مدیرعامل بانک ملت با اشاره به سرمایه‌گذاری ۲۰ میلیارد دلاری بانک ملت در حوزه انرژی و نفت گفت: سرمایه‌گذاری ما از طریق صندوق انرژی ۸ میلیارد دلار خواهد بود و از منابع داخلی و دیگر منابع بقیه تعهدات خود را تامین خواهیم کرد که ۲ میلیارد دلار این بخش از محل اعتبارات حساب ذخیره ارزی تامین می‌شود. علی دیواندری در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس اظهار داشت: در حوزه‌های مختلف بالا دست و پایین‌دست صنعت نفت ۷۱ پروژه را در اختیار داریم و فاینانس آنها را تامین می‌کنیم. وی با اشاره به سرمایه‌گذاری ۲۰میلیارد دلاری بانک ملت در حوزه انرژی و نفت گفت: سرمایه‌گذاری ما از طریق صندوق انرژی در زمان تکمیل تعهدات ۸ میلیارد دلار خواهد بود و از منابع داخلی و دیگر منابع بقیه تعهدات خود را تامین خواهیم کرد که ۲ میلیارد دلار از این بخش از محل اعتبارات حساب ذخیره ارزی تامین می‌شود. مدیرعامل بانک ملت افزود: زمانی که دیدیم حضور بانک‌ها و شرکت‌های سرمایه‌گذاری خارجی به دلیل محدودیت‌های بین‌المللی کمرنگ شده است به این حوزه وارد شده‌ایم و از امکانات کشور در این مسیر بهره می‌بریم.

وی تصریح کرد: همه بانک‌ها می‌توانند به حوزه انرژی و نفت وارد شوند، چرا که این حوزه سودآوری فراوانی دارد و ایمن و کم ریسک است. در عین حال با توجه به اینکه ما در حوزه انرژی یک قطب در دنیا محسوب می‌شویم، جا دارد بخشی از منابع کشور در خدمت توسعه ظرفیت‌های انرژی کشور قرار گیرد.

دیواندری اضافه کرد: در حال حاضر منابع زیادی در کشور وجود دارد که اگر از آنها مراقبت نشود بحران نقدینگی در کشور ایجاد می‌شود و مشکلات زیادی به وجود می‌آید. وی تاکید کرد: اگر این منابع در قالب صندوق‌های انرژی، پذیره‌نویسی شرکت‌های جدید در بورس، تامین نقدینگی و استفاده از ظرفیت‌های بازار سرمایه هدایت شوند، می‌توان کارهای بزرگی انجام داد که ما در این زمینه فعال هستیم.