گروه بورس - صدور مجوز کارگزاری جدید، از افزایش کاذب و بی‌رویه قیمت مجوزهای کارگزاری قدیم جلوگیری می‌کند. دبیرکل سابق کانون کارگزاران با اشاره به مطلب فوق گفت: اگر مسوولیتی داشتم، اجازه صدور تعداد محدودی مجوز کارگزاری به نهادهای مالی بزرگ را در ازای ارائه خدمات و فعالیت متنوع‌تر و بیشتر می‌دادم.

حسین خزلی خرازی، با اشاره به اعتقاد سازمان بورس و کارگزاران مبنی بر اینکه تعداد کارگزاران در حال حاضر بیش از حجم معاملات است، افزود: در حال حاضر بیش از ۷۰ درصد حجم معاملات متعلق به ۱۵ کارگزاری است.

وی اضافه کرد: ۶۰ شرکت کارگزاری کمتر از ۲۵ درصد حجم معاملات را در اختیار دارند که این نشان‌دهنده توزیع نشدن معاملات به صورت همگن است.خرازی در ادامه با اشاره به اینکه برخی نهادهای مالی جدید به ویژه بانک‌ها، متقاضی جدی مجوز کارگزاری هستند، تصریح کرد: در صورتی که این نهادهای بزرگ و قوی با مجوز کارگزاران کوچک فعالیت کنند این کارگزاری‌ها نیز از شرایط بهتری برخوردار خواهند شد.

به گفته دبیرکل سابق کانون کارگزاران درخواست خرید مجوز کارگزاری‌های کوچک از سوی نهادهایی همانند بانک‌ها باعث شده که قیمت این مجوزها به صورت کاذب افزایش یابد تا حدی که رقم ۵۰۰ میلیون تومانی این مجوزها به یک میلیارد تومان هم رسیده است.وی در پایان صدور مجوزهای محدود به تعدادی از فعالان بزرگ را در همین راستا، مفید عنوان کرد.