سال ۱۲۹۱ - سواران بختیاری در بازار تهران علیه علاءالسلطنه و به حمایت از صمصام‌السلطنه تظاهرات کردند و همچنین اقدام به تیراندازی نیز کردند که یک کشته و ۱۵ زخمی بر جای گذاشت. سال ۱۲۹۹ - در شهرهای قم، قزوین، سمنان، دامغان و کاشان حکومت نظامی اعلام شد و روسای ژاندارمری به حکومت نظامی منصوب شدند.

سال ۱۲۹۹ - ماژور علی‌خان صاحب منصب ژاندارمری و دوست نزدیک سیدضیاء‌الدین با ارتقای به درجه کلنلی به ریاست ژاندارمری منصوب شد.

سال ۱۳۰۴ - سرهنگ احمد نخجوان که مدت سه سال در اروپا فن خلبانی آموخته‌ بود با یک فروند هواپیمای خریداری وارد تهران شد و استقبال شایانی از وی به عمل آمد.

سال ۱۳۰۸- قرارداد حمایت علائم تجاری و صنعتی و ثبت اختراعات بین ایران و آلمان امضا و مبادله شد.

سال ۱۳۲۱ - عمادالسلطنه فاطمی شهردار تهران شد.

سال ۱۳۲۵ - عده‌ای از علمای تهران و شهرستان‌ها نسبت به ادامه بازداشت آیت‌الله کاشانی و تبعید ایشان به قزوین اعتراض کردند.

سال ۱۳۲۶ - نمایندگان فراکسیون‌های مجلس شورای ملی در دربار حضور یافتند و با شاه دیدار و مذاکره کردند. شاه در این دیدار به نمایندگان شدیدا حمله کرد و گفت: دولت‌ها را شما می‌آورید و می‌برید و گلوله آن را من می‌خورم؛ بنابراین درصدد گرفتن اختیاراتی برای خودم هستم و به دولت دستور داده‌ام مجلس موسسان را تشکیل دهد و اصل ۴۸ متمم قانون اساسی را تغییر دهد و اختیاراتی جهت انحلال مجلس بگیرد.

سال ۱۳۲۹ - محمد ساعد مراغه از نخست‌وزیری کناره‌گیری کرد، ولی مجددا از طرف شاه مامور تشکیل کابینه شد.

سال ۱۳۳۳ - لایحه استقلال کانون وکلای دادگستری از طرف کمیسیون‌های مشترک مجلسین تصویب شد.

سال ۱۳۳۳ - وزیر دارایی لایحه ایجاد سازمان سد کرج و اساسنامه آن را به مجلس داد.

سال ۱۳۳۴ - صادرات ایران به آلمان افزایش یافت و میزان صادرات نیز مبلغ بیست و شش میلیون دلار اعلام شد.

سال ۱۳۳۵ - بیماری تیفوس در جنوب ایران شیوع پیدا کرد.

سال ۱۳۳۷ - شاه در جمع نمایندگان مجلسین به دوران حکومت دکتر مصدق حمله کرد و گفت ما هنوز مشغول ترمیم خرابی‌های سال‌های ۱۳۳۰ تا ۱۳۳۲ هستیم.

سال ۱۳۴۰ - نخست‌وزیر ایران با ادنائر صدر اعظم آلمان دیدار کرد و اعلام شد که آلمان آماده کمک به ایران است.

سال ۱۳۴۰- نخست‌وزیر ایران با دریافت مبلغ ۵۵ میلیون مارک اعتبار از آلمان براساس پروتکل ۲۴ مرداد همان سال توسط شرکت ملی نفت ایران موافقت کرد.

سال ۱۳۴۱ - کنفرانس اقتصادی در کاخ سنا گشایش یافت و شاه رسما زنان ایران را دارای حقوق اجتماعی دانست و به آنها وعده وکالت و وزارت داد.

سال ۱۳۴۱ - بهره‌برداری از سد امیرکبیر آغاز شد.

سال ۱۳۴۶ - مجارستان چهل میلیون دلار اعتبار به ایران داد.

سال ۱۳۴۸ - نرخ بلیت اتوبوس‌ها و همچنین مسیر تردد آنها به حالت سابق بازگشت.

سال ۱۳۴۸ - مدیرعامل شرکت واحد در یک مصاحبه رادیو و تلویزیونی اعلام کرد برای جبران کسری بودجه شرکت واحد، راهی جز افزایش نرخ وجود نداشت، ولی دولت تعهد کرده که کسری بودجه را پرداخت کند.

سال ۱۳۵۱ - اعلام شد ایران دو میلیارد تومان اسلحه جدید خریداری خواهد کرد.

سال ۱۳۵۶ - در روزنامه‌ها تعداد بازداشت‌شدگان اغتشاش تبریز ۶۰۸ نفر اعلام شد.