استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر در بخش صنعت یک الزام است

دنیای اقتصاد-تبریز: محمد جعفر عظمائی امروز، در آیین افتتاح نیروگاه خورشیدی در شهرک صنعتی شهید سلیمانی اظهار کرد: در حال حاضر با توجه به محدودیت شدید منابع و سوخت‌های فسیلی بیش از گذشته استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر احساس می‌شود که افتتاح این پروژه اقدام خوبی است و امیدواریم گام‌های بلندی در استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر برای تامین نیاز واحدهای تولیدی برداشته شود.

وی افزود: انتظار می‌رود دولت با استفاده از برخی مشوق‌ها از محل منابع صندوق ملی و برخی از بانک‌ها زمینه ایجاد انگیزه و اشتیاق بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در این زمینه را فراهم کند.

وی بیان کرد: در حال حاضر با همتی که دولت سیزدهم دارد امیدواریم با کمک بخش خصوصی و مجریان امر و سیاستگذاری‌هایی که در این زمینه می‌شود تا حدودی مشکلات در این حوزه مرتفع شود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی اذعان کرد: اداره‌کل صمت استان به عنوان متولی واحدهای صنعتی در این زمینه پای کار است و امیدواریم سایر دستگاه‌های خدمات‌رسان نیز برای رشد و شکوفایی استان کمک کنند تا بخش عمده‌ای از نیاز انرژی استان از انرژی‌های تجدیدپذیر تامین شود چرا که این ظرفیت در استان وجود دارد.

وی آذربایجان شرقی را قطب سرمایه‌گذاری کشور عنوان کرد و گفت: در حال حاضر آذربایجان شرقی با بیش از ۲هزار و ۸۹۰ طرح سرمایه‌گذاری، رتبه نخست کشور را در اختیار دارد.

وی با بیان این که آذربایجان‌شرقی به عنوان یک استان صنعتی با وجود بیش از چهار هزار و ۵۰۰ واحد صنعتی رتبه چهارم کشور را دارد، افزود: با توجه به افزایش میزان سرمایه‌گذاری در استان، تامین زیرساخت‌ها یکی از نگرانی‌های موجود برای ادامه فعالیت واحدهای تولیدی و پاسخگویی به نیاز حجم عظیمی از سرمایه‌گذاری در استان است.

 عظمائی مطرح کرد: وظیفه اداره‌کل صمت استان این است که سرمایه‌گذاری به نحوی انجام شود که متناسب با انرژی در دسترس باشد تا واحدهای تولیدی دچار مشکل نشوند.