بودجه ۲۹ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومانی شهرداری تبریز تقدیم شورای شهر شد

دنیای اقتصاد-تبریز: یعقوب هوشیار در یکصد و هفتاد و دومین جلسه شورای شهر ضمن تبریک و گرامیداشت ایام الله دهه مبارک فجر اظهار کرد: بودجه سال ۱۴۰۳ شهرداری تبریز ۲۹هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان است.

وی با اشاره به افزایش ۴۷ درصدی بودجه ۱۴۰۳ نسبت به سال‌جاری تشریح کرد: هزینه‌های جاری در برنامه بودجه سال آینده با افزایش ۲۹ درصدی همراه بوده و تلاش داشته‌ایم هزینه‌های جاری به صورت انقباضی کاهش یابد که در این بین اعتبار بودجه عمرانی سال ۱۴۰۳ نیز ۲۳ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان تعیین شده است.

وی خاطرنشان کرد: در برنامه و بودجه سال آینده تلاش داشته‌ایم بخش عمده‌ای از آن به مناطق محروم و کم برخوردار اختصاص یابد.

شهردار تبریز از افزایش ۳۶ درصدی بودجه سازمان‌های شهرداری برای سال آینده خبر داد و گفت: منابع درآمدی مناطق مشخص بوده و بودجه مناطق بر اساس پیشنهاد شهرداران مناطق صورت گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه افزایش بودجه مبتنی بر واقعیت‌ها صورت گرفته است، افزود: در بودجه سال ۱۴۰۳ میزان ۴۰۰ میلیارد تومان وام برای حمل‌ونقل ریلی و ۲۰۰ میلیارد تومان برای توسعه ناوگان اتوبوسرانی در نظر گرفته شده است.

وی از کاهش چشمگیر هزینه‌های جاری شهرداری مرکز برای نخستین بار خبر داد و گفت: بودجه جاری مناطق و سازمان‌ها ۲۹ درصد افزایش دارد و همچنین در حوزه عمرانی در مجموع شاهد افزایش ۵۴ درصدی خواهیم بود.

هوشیار از تعریف ۹۳۰ پروژه مختلف برای سال ۱۴۰۳ خبر داد و گفت: تلاش داریم با پیش‌بینی‌های انجام شده و با توجه به تحقق ۸۵ درصدی بودجه در ۹ ماه سال‌جاری و با همکاری و مشارکت شهروندان توسعه شهر را شتاب بخشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جزئیات بودجه سال ۱۴۰۳ یادآوری کرد: افزایش ۵۳ درصدی در تملک‌ها، افزایش بودجه ۱۱۲ درصدی بودجه زیباسازی، انجام خدمات محله‌ای با تاکید بر ناحیه محوری ۱۷۴ درصد، توجه ویژه به دیون عمرانی با ۱۴۲ درصد، زیرسازی و آسفالت اساسی ۱۰۰ درصد، ۱۷۸ درصد خرید تجهیزات زباله، ۱۷۰ درصد خرید تجهیزات آتش نشانی و ۳۴۰ درصد تجهیزات ورزشی در بودجه سال ۱۴۰۳ نسبت به سال جاری افزایش یافته است.

 وی گفت: هر اتفاقی در عمران و آبادی تبریز با هماهنگی شورای اسلامی شهر انجام می‌گیرد.