اجرای طرح‌های «حیات شهر» و «خانه من» در تبریز نهایی شد

دنیای اقتصاد-تبریز: یعقوب هوشیار در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه این طرح ها از سال آینده پس از تقدیم به شورای اسلامی کلانشهر تبریز برای نخستین بار در این شهر عملیاتی می شود، اظهار کرد: در اجرای طرح «حیات شهر»، از ظرفیت محوطه های مجتمع های مسکونی برای تشویق ساکنان این مجتمع ها برای انجام ورزش همگانی استفاده می شود.

وی افزود: در اجرای این طرح و با هماهنگی و همکاری هیات امنای مجتمع های مسکونی، تجهیزات و وسایل ورزشی در محوطه مجتمع ها نصب می شود تا ساکنان آنها بتوانند در زمان اوقات فراغت و برای حفظ سلامت خود و خانواده از این تجهیزات استفاده کنند.

شهردار تبریز با اشاره به طرح «خانه من» نیز گفت: در اجرای این طرح در مدارس دولتی که بدون کتابخانه است، کتابخانه ها تجهیز و در مدارسی که کتابخانه های آن ها دارای نواقص است، این نواقص برطرف می شود.

هوشیار، با بیان اینکه این طرح با هدف ایجاد انگیزه برای مطالعه در بین دانش آموزان و افزایش سرانه مطالعه در این شهر اجرا می شود، ادامه داد: برای اجرای این طرح یک هزار میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده است.

وی یادآور شد: در قالب اجرای این طرح در سال آینده بیش از ۶۰۰ مدرسه دولتی به تجهیزات، امکانات کتابخانه و دیگر امکانات سخت افزاری مجهز می شوند و دانش آموزان می توانند در اوقات فراغت خود از امکانات این کتابخانه ها بهره مند شوند.

هوشیار، افزود: امسال و پیش از آغاز سال تحصیلی نیز شهرداری تبریز به ۱۱۰ مدرسه در سطح شهر خدمات مختلفی در قالب آسفالت ریزی محوطه و رنگ آمیزی ساختمان های مدارس و تامین امکانات ورزشی آن ها ارایه کرد.