ضرورت معرفی شفاف مزیت های سرمایه گذاری برای تجار و فعالان اقتصادی

دنیای اقتصاد-تبریز: چتین تانر در رویداد علمی همایش بین المللی فرصت‌های سرمایه گذاری تبریز افزود: همکاری اقتصادی دوجانبه با ایران خیلی فراتر از ضرورت هاست و نیاز  وافری به افزایش تعاملات اقتصادی بین دو کشور وجود دارد.

وی با اشاره به تاثیر مثبت پیش جلسات تشکیل شده در راستای این همایش را کلیدی دانست و تصریح کرد: تنظیم موافقت نامه های همکاری در حوزه بهداشت، حمل و نقل و برخی حوزه های دیگر شهری در نشست مشترک ایران و ترکیه می تواند در تقویت همکاری های مشترک موثر باشد.

سرکنسول ترکیه در تبریز اضافه کرد: در ششمین نشست استان های همرزی ایران و ترکیه نیز تصمیات خوبی برای توسعه تجارت و ‌افزایش مبادلات گرفته شد و افزایش مبادلات دو کشور همسایه خیلی مهم و حائز اهمیت است.

وی با بیان اینکه تلاش ما تعمیق روابط دو کشور دوست و همسایه است خاطر نشان کرد: ضرورت دارد تضمین های لازم برای امنیت سرمایه گذاری در تبریز به بازرگانان ترکیه داده شود.

چتین تانر اظهار کرد: با توجه به سفرهای  اخیر تیم تجاری ایران به ترکیه ، عناصر توسعه اقتصادی تقویت شده است و از شهردار تبریز بخاطر دعوت به این رویداد استثنایی و بزرگ قدردانی می‌کنیم.

سرکنسول ترکیه در تبریز حوزه ماموریت کاری خود را  افزایش تعاملات و توسعه مبادلات  خواند و گفت: اشتراکات زبانی و فرهنگی عمیقی  بین دو کشور وجود دارد.