شماره روزنامه ۶۰۲۳
|

آرشیو اخبار : بازار دیجیتال

  • رایورز:شرکت IBM بار دیگر تصمیم گرفته است با خرید یک مرکز دیگر توان خود را در حوزه خدمات پردازش ابری افزایش دهد.

    این بار استارت‌آپ نرم‌افزاری StrongLoop توسط IBM خریداری شده که البته جزئیات مالی بین آنها مشخص نشده است.

    به گزارش زد. دی. نت، شرکت StrongLoop قابلیت‌های سازمانیNode. js را ارائه می‌دهد که این قابلیت‌ها برای توسعه رابط‌های کاربری نرم‌افزاری (API) مورد استفاده قرار می‌گیرد. این استارت‌آپ آمریکایی همچنین توانسته است خود را به عنوان یکی از مهم‌ترین شرکای مرکز توسعه Node معرفی کند.

  • آی‌تی ایران: دیگر همه می‌دانند که موفقیت استارت‌آپ‌ها وابسته به نیروی انسانی متخصصی است که جذب می‌کنند. از سوی دیگر جذب شدن به بازار کار استارت‌آپ‌ها فرصت خوبی برای افزایش مهارت‌های حرفه‌ای و دنبال کردن علایق است. در عین حال که بسیاری از این فرصت‌های شغلی نیاز به حضور فیزیکی دارند، اما بسیاری از شغل‌ها در استارت‌آپ‌ها از طریق دورکاری انجام می‌شود. اما پیدا کردن کار در این شرکت‌های نوپا به آن اندازه که از بیرون تصور می‌شود ساده نیست به همین دلیل ما لیستی از سایت‌هایی را که برای پیداکردن کار می‌توان سراغ آنها رفت، تهیه کرده‌ایم که در ادامه می‌خوانید.

  • مهندسان دانشگاه راتجرز در آمریکا به‌تازگی ابزاری ارائه داده‌اند که هزینه انجام آزمایش‌ها در آزمایشگاه‌های پیشرفته بر روی اختلالات پزشکی و بیماری‌هایی مانند اچ‌آی‌وی، بیماری لایم و سیفلیس را تا حد قابل‌توجهی پایین می‌آورد.

    به گزارش «ایسنا»، ابزار ELISA-on-a-chip از کانال‌ها و دهلیزهای مینیاتوری برای جایگزین‌کردن آزمایش‌هایی استفاده می‌کند که نیازمند نمونه‌های بزرگ خون یا دیگر مایعات و همچنین مواد شیمیایی گران هستند؛ تکنسین‌های آزمایشگاهی این مولفه‌ها را به‌طور دستی در لوله‌ها یا بشقاب‌های پلاستیکی دستکاری می‌کنند.

  • ایسنا: شرکت بوئینگ اعلام کرده نخستین ماهواره مجهز به نیروی محرکه تمام الکتریکی جهان کاملا به مرحله عملیاتی رسیده است.

    این ماهواره که ماه مارس به فضا پرتاب شد، ABS-3A 702SP نام دارد و به شرکت مخابراتی سفارش‏دهنده آن یعنی شرکت ABS واقع در برمودا به‌طور رسمی تحویل داده شده است. این ماهواره، خدمات ارتباطاتی را به آمریکا، اروپا، خاورمیانه و آفریقا ارائه خواهد داد. ماهواره ABS-3A در ماه مارس سوار بر موشک فالکون 9 متعلق به مجموعه پرتاب 40 شرکت اسپیس ایکس از پایگاه نیروی هوایی کیپ کاناورال در فلوریدا پرتاب شد.

  • ایسنا: مهندسان در آمریکا سیستم دنده روباتیکی برای بالگردها ارائه داده‏اند که امکان فرودآمدن آنها روی سطوح ناهموار را فراهم می‏کند.

    بالگردها در زمان اوج‏گیری و فرودآمدن نیازمند سطوح مسطح هستند که وجود چنین سطوحی در ماموریت‏های امدادی و جنگ نادر است.

    دارپا به تازگی نوعی سیستم دنده فرود روباتیک جدید را در یک پرواز بدون‏ سرنشین بالگرد و در نزدیکی آتلانتا در جورجیا به نمایش گذاشته است.

    این سیستم با امکان فرودآوردن بالگردها روی زمین‏های ناهموار با درجه ایمنی بالا، بر محدودیت‏های کنونی آنها غلبه می‏کند.

  • در حال حاضر شارژکردن یک خودروی برقی نیازمند دوشاخه و پریز است، اما با سامانه جدید دانشمندان آلمانی در آینده شارژکردن یک خودروی برقی نیازمند فقط رانندگی‏ و پارک‏کردن خواهد بود.

    به گزارش «ایسنا»، محققان موسسه انرژی باد و سیستم انرژی IWES فرانهوفر در آلمان نوعی سیستم شارژر بی‏سیم ارائه داده‏اند که نه تنها یک باتری را دوباره شارژ می‏کند، بلکه انرژی مازاد را به داخل شبکه برق تغذیه می‏کند.

    این سیستم شامل دو فنر است که یکی از آنها در داخل جاده، فضای پارکینگ یا گاراژ و دیگری در بخش زیرین خودروی برقی قرار می‏گیرد.

  • تحلیل‏های آماری از میزان خریدوفروش کامپیوترهای هیبریدی نشان می‏دهد که کشور آلمان در پایان سال ۲۰۱۵ میلادی به‏عنوان بزرگ‌ترین بازار برای این رده از کامپیوترها شناخته خواهد شد.

    به گزارش رایورز از وب‏سایت خبری تحلیلی digitimes، مرکز تحقیقاتی IDC به‏عنوان یک بنگاه تحلیلی بسیار شناخته شده در عرضه فناوری محسوب می‏شود. این بنگاه هر چند وقت یک‏بار اقدام به تحلیل شرایط فعلی بازار برای سخت‏افزارهای مختلف کرده و در ادامه این کار نیز به پیش‏بینی آینده نزدیک برای بازار مربوطه می‏پردازد.

    آخرین تحلیل ارائه شده توسط IDC مربوط به کامپیوترهای هیبریدی یا دستگاه‏های ۲ در یک بوده است.

  • سلول‏های خورشیدی نیمه‌شفافی تولید شده‌اند که دارای مزیت‌هایی بیشتری نسبت به مدل‌های قبلی بوده و از قابلیت‌های آنها می‌توان به قیمت کمتر و همین‌طور بازده و عملکرد بیشتر اشاره کرد.

    به گزارش خبرگزاری مهر، در سال‌های اخیر، استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر و همین‌طور پنل‌های خورشیدی با استقبال چشمگیری مواجه شده است. با گسترش روز افزون استفاده از فناوری‌های خورشیدی، مخترعان به دنبال افزودن امکانات جدیدی به این فناوری هستند تا بتوانند استقبال از چنین تکنولوژی را بیش از پیش رواج دهند.

    برای مثال، سلول‌های خورشیدی شفاف یا نیمه شفافی که علاوه‌بر داشتن قابلیت انعطاف پذیری و زیبایی بتوانند کارآیی دو چندانی را نیز برای کاربرانشان به دنبال داشته باشند.

  • دانشگاهــی در اســتان هلیونگ‏جیانگ چین دو روبات سرآشپز را بر سر کار آورده که می‏توانند در عرض چهار دقیقه غذا را آماده کنند.

    به گزارش «ایسنا» به گفته مقامات دانشگاه جنگلداری شمال شرقی، این روبات برای طبخ 10 کیلوگرم گوشت تنها به چهار دقیقه زمان نیاز دارد. این سرآشپز روباتیک که شبیه یک ماشین لباسشویی استوانه‏ای‏ است، می‏تواند در یک ساعت، 500 نفر را غذا دهد. به گفته سون یانچن، مدیر شرکت خدمات لجستیک دانشگاه، این دو روبات به‌طور مستقل توانایی تهیه بیش از دو هزار نوع غذای مختلف را دارند.