گروه بنگاه‌ها: حسین خزلی خرازی، مدیرعامل کارگزاری بانک کشاورزی گفت: طی یک پذیره‌نویسی انجام شده در شعب بانک کشاورزی ظرف ۱۲روز کاری مبلغ ۱۵۰۰ میلیارد تومان به میزان دارایی‌های صندوق یکم اضافه شد و دارایی‌های این صندوق به ۵ هزار میلیارد تومان رسید.

حسین خزلی‌خرازی با اشاره به این مطلب که این پذیره‌نویسی با همکاری نزدیک بانک کشاورزی به‌عنوان مدیر ثبت و شرکت کارگزاری بانک کشاورزی به‌عنوان مدیر صندوق و با مجوز سازمان بورس و اوراق بهادار به انجام رسید، اضافه کرد: با اتصال همزمان ۱۵۸۴شعبه بانک کشاورزی به سایت صندوق و انجام همزمان صدور و ابطال واحدهای این صندوق در شعب بانک کشاورزی، این شبکه بزرگ‌ترین‌ شبکه خرده فروشی محصولات مالی در کل کشور و در خدمت بازار سرمایه و بازار پول به‌صورت توامان است.

همچنین محسن عبداللهی، مدیر این صندوق در مصاحبه با خبرنگار ما اعلام کرد: هم‌اکنون ۲۵ درصد دارایی‌های این صندوق به خرید اوراق بهادار با درآمد ثابت بورس و فرابورس و سه درصد دارایی‌های این صندوق در سهام است. وی ادامه داد: طبق امیدنامه ما موظفیم حداقل ۳۰ درصد دارایی‌های این صندوق را در اوراق‌بهادار بادرآمد ثابت سرمایه‌گذاری کنیم که مذاکره برای خرید این اوراق انجام شده و طی روزهای آینده نهایی می‌شود.

عبداللهی افزود: این صندوق مصداق کامل همکاری نزدیک شبکه بانکی و بازار سرمایه است؛ به نحوی که با جمع‌آوری پس‌اندازهای خرد سرمایه‌گذاران در شبکه بانکی حداقل ۳۰ درصد آن را به سمت بازار سرمایه سوق داده است. وی افزود: هم‌اکنون حدود نیمی از دارندگان واحدهای این صندوق سرمایه‌گذاری زیر ۵۰ میلیون تومان دارند و کل دارندگان واحدهای این صندوق بالغ بر ۱۲۴ هزار نفر در سراسر کشور می‌شود که از نظر تعداد معادل ۶۰ درصد کل دارندگان واحدهای صندوق‌های سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه است. مدیر این صندوق گفت: صندوق یکم کارگزاری بانک کشاورزی از لحاظ ارزش ریالی به تنهایی حدودا معادل نیمی از کل ارزش صنعت صندوق‌های سرمایه‌گذاری در کشور را شامل شده است.