روز چهار‌شنبه ۲۴ دی‌ماه، بازار فرعی بورس کالای ایران در حالی شاهد معامله دومین محموله ضایعات فلزی شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران بود که شرکت سی.سی.دی سنگاپور اولین معامله منومر وینیل استات خود را در بورس کالای ایران ثبت کرد. به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت بورس کالای ایران، در این روز و در بازار فرعی، شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، در حالی ۴۵ تن باتری فرسوده و ۳۰ تن محور چرخ لکوموتیو را روی تابلوی عرضه برد که به ترتیب با تقاضای ۹۰ و ۳۰ تنی مواجه شد و به فروش رسید. موارد استفاده باتری فرسوده و محور چرخ لکوموتیو به ترتیب در صنعت و سرب کوره‌های ذوب‌آهن است.

این گزارش همچنین حاکی است در این روز و در تالار صادراتی بازار فیزیکی بورس کالای ایران، ۱۰۰ هزار تن سنگ‌آهن دانه‌بندی مجتمع گل‌گهر به قیمت متوسط ۴۱ دلار در هر تن معامله شد. این تالار همچنین شاهد معامله ۱۱۵۰ تن قیر ۶۰۷۰ و ۲۲۰ تن عایق رطوبتی بود.

شرکت ذوب‌آهن اصفهان نیز ۲۱ هزار تن شمش بلوم را به قیمت ۱۴ هزار و ۵۰ ریال در تالار محصولات صنعتی و معدنی مورد دادوستد قرار داد. این شرکت همچنین، معامله ۱۱۰۰ تن سبد میلگرد A۳ آ-۱۲-۲۲، ۶ هزار تن سبد تیرآهن ۳۰، ۱۱۰۰ تن سبد میلگرد و تیرآهن و ۲۲۰ تن سبد ناودانی و تیرآهن مخلوط را روی تابلوی معاملات ثبت کرد. دیگر معاملات محصولات فولادی در این روز ۶۰۵۰ تن سبد میلگرد مخلوط شرکت تولیدی فولاد سپید فراب کویر بود.

در این روز و در تالار فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی، در حالی برای اولین بار ۱۱۰۰ تن منومر وینیل استات شرکت سی.سی.دی کشور سنگاپور با قیمت پایه ۴۳ هزار و ۱۷۲ ریال عرضه شد که با استقبال مشتریان کل این محصول به قیمت ۴۹ هزار و هشت ریال مورد معامله قرار گرفت. این تالار همچنین شاهد معامله حدود ۱۰ هزار تن انواع ماده شیمیایی چون ارتوزایلن، اسید استیک، اسید ترفتالیک، اسید سولفوریک، الکیل بنزن خطی، اوره صنعتی، بنزن، جوش شیرین، دی اتانول آمین، دی اتیل هگزانول، دی اتیل گلایکول، زایلین مخلوط، کربنات سدیم، کریستال ملامین، منو اتیل گلایکول و نرمال بوتانول بود. دیگر معاملات این روز تالار فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی بازار فیزیکی شامل ۳۲ هزار و ۲۲۹ تن انواع قیر، ۲۵ هزار و ۵۰۰ تن وکیوم باتوم، هشت هزار تن لوب کات سنگین و ۶۷۷ تن انواع ماده پلیمری بود. در این روز و در تالار محصولات کشاورزی،۲۵۰ تن ذرت دانه‌ای استان مرکزی، ۳۰۰ تن شکرسفید کارخانه قند کرج و ۴۰ تن کنجاله سویا پلیت آرژانتین به فروش رسید.

براساس این گزارش، در این روز و در مجموع، حدود ۲۱۴ هزار تن انواع کالا به ارزش بیش از ۱۶۱۴ میلیارد ریال در دو بازار فیزیکی و فرعی بورس کالای ایران معامله شد.