سال 92 ؛ سالی طلایی برای سهامداران کالسیمین
گروه بنگاه‌ها: مجمع عمومی عادی سالانه شرکت کالسیمین با حضور بیش از 64/67 درصد از سهامداران برگزار شد. برپایه این گزارش جلسه مجمع عمومی عادی سالانه صاحبان سهام شرکت کالسیمین با هدایت آقای سیدمهدی متولیان به عنوان رییس مجمع و به نمایندگی از شرکت توسعه معادن روی ایران و نظارت آقایان سیدعلی رییس‌زاده و جعفر هاشمی هر یک به نمایندگی از شرکت‌های سرمایه‌گذاری اندیشه‌محوران و مهندسی و تحقیقاتی فلزات غیرآهنی تشکیل شد.
سمت دبیری جلسه نیز بر عهده چنگیز خضری مدیرعامل شرکت کالسیمین بود. در این مجمع گزارش هیات مدیره و گزارش حسابرس از سوی مدیرعامل و بازرس و حسابرس قانونی شرکت به استماع حاضران رسید. سپس صورت‌های مالی و ترازنامه «کالسیمین» برای سال مالی ۹۲ به تصویب صاحبان سهام این شرکت رسید و به اتفاق آراء تقسیم مبلغ ۶۴۰ ریال سود به ازای هر سهم تعیین شد. همچنین روزنامه‌های «دنیای‌اقتصاد» و «اطلاعات» به عنوان روزنامه‌های کثیرالانتشار انتخاب شدند.علاوه بر این معاملات موضوع ماده ۱۲۹ اصلاحیه قانون تجارت بدون شرکت سهامدار ذینفع در رای‌گیری به اتفاق آراء حاضران مورد تنفیذ قرار گرفت.
شرکت از منظر بورس اوراق بهادار
وضعیت معاملات و قیمت سهام
نام شرکت در تاریخ 10/9/76 در بورس اوراق بهادار تهران در گروه معدنی و تولیدی با نماد فاسمین درج شده و سهام آن برای اولین بار در تاریخ 15/11/76 مورد معامله قرار گرفته است.
وضعیت سهام شرکت طی سه سال اخیر به شرح جدول شماره ۲ بوده است.
رشد 22 درصدی تعداد سهام معامله شده در سال 92 نسبت به سال 91 بیانگر اقبال عمومی در بازار سرمایه به شرکت کالسیمین می باشد . هم اکنون به گواهی مدارک موجود ، کوچکترین عضو تالار شیشه ای با گذشت 25 روز از تولد دارای بیش از دو هزار سهم شرکت کالسیمین از سوی پدرش است.

محیط حقوقی شرکت
مهمترین قوانین و مقررات حاکم بر فعالیت شرکت عبارتند از:
* قانون تجارت
* قانون مالیات‌های مستقیم
* قوانین سازمان تامین‌اجتماعی و قانون کار
* قوانین و مقررات سازمان بورس و اوراق بهادار


افزایش سرمایه ۱۱۲ درصدی «فاسمین»
شرکت کالسیمین سال گذشته را در حالی سپری کرد که پیش‌بینی سود خالص هر سهم آن رشد 75درصدی نسبت به بودجه اولیه را تجربه کرد . همچنین این شرکت طی سال گذشته اقدام به افزایش سرمایه از مبلغ 943 میلیارد و 800 میلیون ریال به مبلغ دو هزار میلیارد ریال کرد. این افزایش سرمایه 112 درصدی از محل تجدید ارزیابی (زمین) و به مبلغ یک هزار و 56 میلیارد و 200 میلیون ریال بود که در تاریخ یازدهم اردیبهشت ماه امسال در مرجع ثبت شرکت‌ها به ثبت رسید. شرکت کالسیمین در حالی مجمع سال مالی 92 را برگزار کرد که توانست برای سال مالی یادشده معادل 859 ریال سود به ازای هر سهم محقق کند. در مجمع عادی سالانه این شرکت تقسیم معادل 640 ریال به ازای هر سهم از رقم یادشده میان صاحبان سهام شرکت مصوب شد. این در حالی است که سود تحقق یافته «فاسمین» در مقایسه با سال مالی قبل 42 درصد افزایش نشان می‌دهد. این شرکت در پایان دوره مزبور بیش از دو هزار و 154 میلیارد ریال سود انباشته کنار گذاشت. مطابق صورت‌های مالی این شرکت طی سال 92 از فروش محصولات خود بیش از سه هزار و دو میلیارد ریال درآمد شناسایی کرد. فروش کالسیمین در مقایسه با سال مالی 91 با 2/16 درصد افزایش همراه بود. کالسیمین معادل 69 هزار تن کنسانتره روی پخته، 35 هزار تن شمش روی، 10 هزار تن کنسانتره سرب و 317 هزار تن کنسانتره روی خام تولید کرد که در مجموع تولیدات شرکت به 432 هزار تن برای سال مالی 92 رسید. این رقم در مقایسه با سال91، 33، 14 درصد افزایش داشت. بدین ترتیب کالسیمین در پایان سال 92 توانست بیش از یک هزار و 718 میلیارد ریال سود خالص شناسایی کند. همچنین در سال مالی 92 حاشیه سودخالص این شرکت معادل 57 درصد بود. گفتنی است، نسبت حاشیه سود خالص سال 92 شرکت کالسیمین به سال 91 با رشد 5 درصد همراه بوده است . از این رو نوید هایی که در مجمع سال 91 به سهامداران داده شد ، در مجمع سال 92 به تحقق پیوست. مطابق ترازنامه منتهی به پایان اسفندماه 92 جمع دارایی‌های کالسیمین در مقایسه با سال مالی 91 با 67 درصد رشد مواجه بود.

سال 92 ؛ سالی طلایی برای سهامداران کالسیمین

سال 92 ؛ سالی طلایی برای سهامداران کالسیمین

سال 92 ؛ سالی طلایی برای سهامداران کالسیمین