ساخت شهرک زائر در محدوده منطقه5 شهرداری مشهد
دنیای اقتصاد-شهردار منطقه 5 مشهد گفت: بنا داریم شهرک زائری در این منطقه بسازیم که 56 هکتار مساحت خواهد داشت و 20 هکتار آن به صورت مسکونی، تجاری و رفاهی ساخته خواهد شد.سید حسن حسینی که در نشست خبری با اصحاب رسانه سخن می گفت،افزود: در این منطقه کمپ زائر با ظرفیت 400 چادر وجود دارد که بعد از تکمیل ظرفیت کمپ منطقه 7 و در ایام پیک، زائران در این مکان حضور می‌یابند. وی تصریح کرد: منطقه 5 از قدیمی‌ترین مناطق مشهد است که 1700 هکتار وسعت دارد و جمعیت آن نیز بین 170 هزار تا 250 هزار نفر است . متغیر بودن جمعیت این منطقه به دلیل حضور اتباع خارجی پاکستانی و به خصوص افغانی است.
حسینی در خصوص احداث اماکن ورزشی در منطقه ۵ مشهد گفت: سالن ورزشی در گلشهر ویژه آقایان در حال احداث است که ۷۰ درصد پیشرفت داشته و یکی از بزرگ‌ترین سالن‌های ورزشی مشهد است که در شش ماه اول سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.
همچنین در خیابان میرزا کوچک‌خان سالن ورزشی ویژه بانوان نیز تا شهریور ۹۳ افتتاح خواهد شد. حسینی درباره فضای سبز منطقه ۵ مشهد، تصریح کرد: سرانه فضای سبز این منطقه در طول چهار سال از ۲ متر به ۴ متر رسیده است که البته با توجه به سرانه فضای سبز شهر رقم مناسبی نیست.
وی ادامه داد: تعداد پارک‌های این منطقه طی چهار سال از ۱۳ به ۲۹ پارک رسیده و کوچک‌ترین پارک منطقه ۵ مشهد، ۲ هزار متر مساحت دارد. حسینی در ارتباط با انتقال جمعه بازار مشهد ابراز کرد: برای انتقال آن با سرمایه‌گذار مربوطه صحبت شده و زمانی که اقدامات قانونی آن به پایان برسد کار اجرایی آن آغاز می‌شود که البته قرار است، جمعه بازار شکل سنتی خود را حفظ کند، اما مسائل رفاهی بیشتری چون پارکینگ در نظر گرفته می‌شود و در فضای فعلی جمعه بازار مشهد نیز مجتمع تجاری ساخته خواهد شد. حسینی در خصوص طرح استقبال از بهار عنوان کرد: امسال شش المان غیرثابت در این منطقه داریم و به دلیل مجاورت این منطقه به حرم مطهر رضوی بخشی از المان‌های ویژه زیارت در این منطقه نصب می‌شود.