گروه بورس- بسیاری از معامله‌گران با توجه به تحولات اخیر سیاسی نسبت به کاهش تدریجی تحریم‌ها در چند ماه آینده ابراز خوش‌بینی کرده و روزهای باقیمانده هفته‌ را برای بازار مثبت ارزیابی می‌کنند. براساس نتایج نظرسنجی کارگزاری تدبیرگران فردا در هفته چهاردهم، خبرهای خوب سیاسی در روزهای پایانی هفته گذشته و خوش‌بینی به نتایج مذاکرات هسته‌ای و کاهش تدریجی تحریم‌ها، موجب شده تا 75 درصد از شرکت‌کنندگان بازار هفته جاری را مثبت پیش‌بینی کنند.

انتظار از گزارش‌های شش ماهه خوب به خصوص در صنعت پتروشیمی و کاهش تدریجی تحریم‌ها و اثر مثبت بر صنایع تاثیرگذار موجب شد تا ۷۵ درصد شرکت‌کنندگان به مثبت بودن بازار طی یک ماه آینده رای دهند.

در بین صنایع برتر پیشنهادی، مشابه هفته گذشته نام صنایع پتروشیمی، پالایشگاهی و بانکداری به چشم می‌خورد ولی نکته قابل توجه آن است که برخلاف هفته‌ گذشته صنعت فلزات اساسی از گردونه انتخاب مشارکت‌کنندگان حذف و جای خود را به صنعت خودرویی داده است این در حالی است که برخی این صنعت را از لحاظ بنیادی و برخی صرفا از لحاظ بازاری مناسب می‌دیدند.

در این نظرسنجی صنعت پتروشیمی با ۶۷ درصد به عنوان برترین صنعت در گزارش‌های شش ماهه انتخاب شد در حالی که به‌‌رغم رشد چشمگیر اخیر در سهام شرکت‌های خودرویی و استقبال سرمایه‌‌گذاران از این صنعت، هیچ رای مثبتی در گزارش‌های شش ماهه نداشته است.
در این نظرسنجی شرکت‌های کارگزاری تدبیرگران فردا، سرمایه‌گذاری نور دنا، گروه صنعتی روی، سرمایه‌گذاری ایرانیان، کارگزاری فارابی، کارگزاری بهگزین، سبدگردان کاریزما، گروه اقتصادی مهر، کارگزاری بانک تات، کارگزاری سرمایه دانش، تجلی سامانه، کارگزاری نصیر، سرمایه‌گذاری بوعلی، بیمه ایران، کارگزاری نهایت‌نگر، کارگزاری حافظ، سرمایه‌گذاری آتی‌نگر سپهر ایرانیان، سرمایه‌گذاری توسعه ملی، بیمه اتکایی پاسارگاد، سرمایه‌گذاری توسعه امید آتیه اندیش، کارگزاری فیروزه، پارس آریا، اعتضاد غدیر، سرمایه‌گذاری پردیس، سرمایه‌گذاری آوین، آتیه‌اندیشان مس، سرمایه‌گذاری سایپا، کارگزاری آگاه، گروه مالی ملت، تامین آتیه پاسارگاد، سرمایه‌گذاری پارس توشه، خبرگان سهام و کارگزاری بهمن پیش‌بینی‌های خود را از تحریم‌ها، صنایع برتر و سهام پیشنهادی اعلام کردند.