مسعود رضا طاهری- بانک سپه در قالب طرح سپاس (سپرده اعتباری سپه) در ازای سپرده‌گذاری مشتریان، تسهیلات خرید خودرو و خرید لوازم خانگی را در اختیار آنها قرار می‌دهد. به این سپرده‌ها طی مدت سپرده‌گذاری 7درصد سود تعلق می‌گیرد.

برای دریافت وام ۲میلیون تومانی خرید لوازم خانگی باید مبلغ ۲میلیون تومان را به مدت ۶ ماه سپرده‌گذاری کرد. بازپرداخت این وام با اقساط ماهانه تقریبا ۹۵هزار تومانی در حدود ۲ سال (۲۴ ماه) به طول می‌انجامد. بانک در ازای پرداخت این وام ۲میلیون تومانی نرخ سود ۱۴درصد را از مشتریان خود اخذ می‌کند. برای دریافت این وام وجود دو کارمند به عنوان ضامن و پرکردن فرم‌های مربوطه و همچنین افتتاح حساب با ۵۰۰هزار تومان ضروری است.
هر شخص حقیقی از مجموع امتیازات مکتسبه در هر مرحله فقط می‌تواند از یک فقره تسهیلات حداکثر تا سقف 50 میلیون ریال استفاده نماید و پس از اخذ تسهیلات، مجموع امتیازات حساب وی صفر شده و در صورت مفتوح بودن حساب، از روز بعد مجددا امتیاز محاسبه خواهد شد.
زمان پرداخت تسهیلات طرح سپاس حداقل یک ماه پس از تاریخ افتتاح حساب بوده و مسوولان شعب ‌باید طی این مدت نسبت به تکمیل پرونده مشتری و اخذ اطلاعات لازم اقدام نموده و پس از سپری شدن یک ماه تسهیلات متعلقه را پرداخت نمایند. ضمنا پس از هر بار اخذ تسهیلات در صورت عدم انسداد حساب و کسب امتیاز مجدد، اعطای تسهیلات متعلقه جدید منوط به گذشت حداقل یک ماه از تاریخ اخذ تسهیلات قبلی می‌باشد.
دریافت و پرداخت از حساب امکان‌پذیر بوده لیکن برای استفاده از تسهیلات بانکی به سپرده مشتری به ازای مدت و مانده(مشروط به اینکه کمتر از 5 میلیون ریال نباشد) امتیاز تعلق خواهد گرفت. امتیاز سپرده بر اساس رابطه زیر محاسبه می‌شود: میزان امتیاز دارنده سپرده=مجموع مانده‌های روزانه 5 میلیون ریال به بالا (براساس کمترین مانده در روز) تقسیم بر 10میلیون.
سیستم نرم‌افزاری به نحوی تعبیه شده است که از واریز انتقالی بدهکاران تعهدی شامل چک‌های مسافرتی بانکی سایر بانک‌ها از کد ۳۲۸۰۰۲۵۰۰۰ و چک نمابر و کلر به حساب سپاس جلوگیری به عمل می‌آورد.
نکته: مسوولان شعب موظفند بر واریز چک‌های مزبور از طریق حساب‌های دیگر مشتری به حساب سپاس نظارت لازم را به عمل آورند.
سپاس به هیچ عنوان نمی‌تواند حساب پشتیبان جاری معرفی شود و مسوولان می‌بایست از قبول هر گونه درخواستی از مشتریان در خصوص معرفی حساب سپاس به عنوان حساب پشتیبان خودداری نمایند.
به ازای کسب هر 18امتیاز یک‌میلیون ریال تسهیلات به دارنده سپرده قابل اعطا خواهد بود.