علی انصاری: مهم‌ترین ویژگی توسعه زمان‌بر بودن آن است

علی انصاری رییس انجمن صنفی مبلمان و دکوراسیون که با حضور در لیست مجمع فعالان توسعه اقتصاد ایران وارد رقابت‌های انتخاباتی اتاق بازرگانی، صنایع و معادن ایران شده است، درباره این انتخابات می‌گوید: فرآیند توسعه کشور به نهادهای قدرتمند دولتی و خصوصی با قابلیت اثرگذاری ویژه نیازمند است و اتاق بازرگانی، صنایع و معادن ایران، یکی از این نهادهای موثر و کارآمد است. وی که رییس هیات‌مدیره بانک تات نیز هست، در ادامه می‌افزاید: بنده امیدوارم نتیجه این انتخابات، گامی در تحقق توسعه پایدار باشد، به این معنی که افراد متخصص، با انگیزه و جوان در کنار پیشکسوتان و بزرگان بخش غیردولتی، مجموعه‌ای فعال، با نشاط و پرتحرک را تشکیل دهند و بتوانند قدرالسهم حضور و نقش بخش خصوصی را در تصمیم‌گیری‌های کلان اقتصاد، صنعت و بازرگانی تعیین کنند.

علی انصاری درخصوص مشارکت اعضای فعال صنعت مبلمان و دکوراسیون نیز معتقد است: بنده امیدوارم همکارانم در این صنعت، با نگاهی مثبت و انتخابی دقیق، بتوانند اثرگذاری خود را بیش از پیش به منصه ظهور درآورند؛ چرا که صنعت مبلمان و دکوراسیون با سهم ۸ درصدی در اشتغال و گردش مالی ۱۰.۰۰۰ میلیارد تومانی و ۶۰.۰۰۰ هزار واحد صنفی فعال، نقش موثری در این فرآیند دموکراتیک ایفا می‌نمایند.

انصاری در تبیین توسعه موردنظر خود می‌گوید: توسعه یک فرآیند چند بخشی، مشارکتی، علمی و نیازمند نهادهای موثر در عرصه اقتصاد، صنعت، بازرگانی و عرصه‌های اجتماعی، فرهنگی است و البته مهم‌ترین ویژگی آن، زمان‌بر بودن است. دولت در تحقق توسعه کشور، زمینه‌های مناسبی را برای بخش خصوصی فراهم کرده است که واگذاری تصدی‌های غیرضرور، مشارکت بخش غیردولتی در امور استراتژیک و راهبردی و اجرای دقیق اصل ۴۴ قانون اساسی از جمله اقدامات ارزشمند و قابل اشاره است. در ترکیب اعضای اتاق نیز دولت ۲۰ نماینده دارد و در واقع معین و مددکار فعالان بخش خصوصی است. علی انصاری در ادامه این مصاحبه می‌افزاید: رعایت اخلاق حرفه‌ای، پرهیز از حاشیه‌سازی، رقابت سالم و موثر و احترام به رقبا، از جمله اصولی است که امیدوارم تمامی کاندیداهای حاضر در اتاق بازرگانی، صنایع و معادن، آنها را رعایت کنند. خوشبختانه ملت ما، طی ۳۲ سال اخیر، حضوری موثر در بیش از ۳۰ انتخابات سراسری و ملی از خود نشان داده است و فعالان صنعت و اقتصاد نیز طی سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی با ۶ دوره برگزاری موفق انتخابات اتاق، کارنامه درخشانی از خود بر جای نهاده‌اند. در این انتخابات نیز، امیدوارم حضور فعال تمامی فعالان بخش خصوصی را شاهد باشیم و این دور تسلسل ادامه یابد.