زلاتکو، پروین و اولین برد پرسپولیس

گل‌ها: ‌هادی اصغری (۵۱) برای پاس، محمد پروین (۷۵)و‌هادی نوروزی (۸۹)برای پرسپولیس

داور: مسعود مرادی اخطار: مجتبی شیری، جلال اکبری (پرسپولیس) و مرتضی عزیز محمدی (پاس)

هفته سوم لیگ، ورزشگاه شهیدباهنر، تماشاچی ۵ هزار نفر پاس: سوشا مکانی، مرتضی عزیز محمدی، امید خورج، مجید حیدری، مجید غلام‌نژاد، پوریا سیف پناهی (۸۶-‌هادی رمضانی)، مهرداد کریمیان، اویس کرد جهان، روزبه شاه‌علی‌دوست، ‌هادی اصغری (۶۹ - وریا غفوری) و یداله اکبری.

پرسپولیس: میثاق معمار‌زاده، شیث رضایی(۴۶- حمیدرضا علی عسگر)، سپهر حیدری، مجتبی زارعی(۶۱- وسلی آلمیترا)، جلال اکبری، مجتبی شیری، کریم باقری، حسین بادامکی، میثم بائو، ‌هادی نوروزی و تیاگو(۶۳- محمد پروین).

نگاه کلی: این یک پاداش پرهیجان برای طرفداران پرسپولیس بود که برای چشیدن طعم اولین برد ۳ هفته صبر کردند. تیم آنها با ارائه یک بازی نسبتا خوب و البته پر اشکال با کسب اولین برد در لیگ برتر ۵ امتیازی شد و موقتا تا پله دوم جدول بالا آمد. برای قرمز‌ها بازی از جایی آغاز شد که با خطای مدافعان پاس روی‌ هادی نوروزی، مسعود مرادی اعلام یک ضربه کاشته کرد و ضربه پیچ‌دار محمد پروین به کنج دروازه پاس رسید.

آنها با این گل از زیر بار سنگین شکست احتمالی بیرون آمدند و با روحیه بهتر به بازی ادامه دادند تا در نهایت با نفوذ وسلی

از راست و پاس او به نوروزی در دقیقه آخر به پیروزی رسیدند.

پرسپولیس در این بازی نماهایی از یک تیم جذاب در حمله و یک تیم شلخته در دفاع را داشت و شبیه به بازی مس نمایش داد. گلی که آنها خوردند، توپ‌های از دست رفته‌ هافبک‌هایی مثل بائو و مشکل ادامه دار در مرکز زمین نکاتی است که باید مورد توجه کادر فنی قرار بگیرد. البته تاثیر مربی در پرسپولیس مشخص است و این دستاورد کمی‌برای کرانچار نیست.

شرح گل‌ها:

۱-۰(پاس): پاس عرضی مرتضی عزیزمحمدی درشرایطی غیرقابل باور به‌هادی اصغری رسید و او مثل اکثر بازی‌هایی که مقابل پرسپولیس انجام می‌دهد با ضربه‌ای فنی گل زد.

۱-۱(پرسپولیس): محمدپروین از توپی که در زاویه چپ محوطه جریمه کاشته شده بود استفاده کرد و به سبک پدر برای تیمش گل زد.

۱-۲(پرسپولیس): ‌هادی نوروزی اوورلپ تیاگو را با ضربه ای از درون محوطه جریمه به تور دوخت.

بهترین بازیکن: ‌هادی نوروزی با دو حرکت موثر برد پرسپولیس را سبب شد . البته لقب موثرترین تعریف بهتری است.

اتفاق ویژه: طرفداران با لیگ قهرند؟ استقبال کم جان از پرسپولیس در بازی‌های خارج از خانه تکرار شد و این به هیچ وجه مناسب فوتبالی نیست که ۴ سهمیه آسیایی می‌خواهد.

کرانچار: می‌خواهیم در سطح اروپا بازی کنیم

واکنش زلاتکوکرانچار سرمربی پرسپولیس به اولین برد این فصل خیلی احساساتی نیست، چه زندگی او در سال‌های طولانی بازیگری و مربیگری پر از این لحظات است. با این حال زلاتکو از تشویق طرفداران این تیم در همدان به شدت هیجان‌زده شده و این برد را مدیون آنها دانست. هواداران تیم پرسپولیس در طول بازی مدام شعار (پرسپولیس قهرمان، انتقام، انتقام) را به نشانه جبران شکست از تیم پاس در فصل گذشته جام حذفی سر می‌دادند و نگذاشتند پرسپولیس در همدان آنها بماند.

کرانچار در این باره می‌گوید: پرسپولیس در این مسابقه شایسته پیروزی بود و این پیروزی را مدیون هواداران تیم در همدان می‌دانم. آنها در طول ۹۰ دقیقه دست از تشویق‌های خود برنداشتند و باعث انگیزه بیشتر به بازیکنان برای کسب یک پیروزی شیرین شدند. خوشحالم که پرسپولیس در شهرستان‌ها هم اینقدر هوادار دارد. زلاتکو با تمجید از نمایش سوشا مکانی، درباره نحوه بازی پرسپولیس گفت: «امروز ما کمتر از همیشه بدشانس بودیم و این موضوع مهمی ‌است. پاسی‌ها باید قدردان دروازه‌بان حرفه‌ای خود باشند که در این مسابقه چندین موقعیت مسلم گلزنی را از تیم پرسپولیس گرفت. پرسپولیس به ثبات لازم دست یافته است و به طور حتم برای بازی‌های آینده بهتر از این مقابل حریفان خود ظاهر می‌شویم.»

کرانچار مصاحبه خود را با یک ادعای بزرگ به پایان رساند: «می‌خواهم از پرسپولیس یک تیم در حد اروپا بسازم چون بازیکنان این تیم توانایی تبدیل شدن به ستاره‌های بین‌المللی را دارند.» کرانچار همچنین در مورد تعویض‌هایی که انجام داد، گفت: تعویض‌هایم از بهترین تعویض‌ها بود، زیرا تاثیر مثبت آن را در بازی دیدیم و یکی از عوامل گرفتن ۳ امتیاز همین تعویض‌ها بود.

منصوریان: پرسپولیس به مشکل می‌خورد

مربیگری کار ساده‌ای نیست. علیرضا منصوریان که تیمش بعد از سه هفته تنها یک امتیاز گرفته این را بهتر از همه درک می‌کند. به خصوص که او کنار خط می‌شنید که مدیرعامل باشگاه پاس در این مسابقه بارها به وسیله تلفن همراه خود از طریق منصور پورحیدری می‌خواست که دست به تغییر ترکیب بزند. چیزی که منصوریان مقابل آن مقاومت کرد، اما با شکست مقابل پرسپولیس برگ برنده دست اولیایی است که عقیده داشت اصرار سرمربی جوانش به حضور بازیکنانی نظیر مهرداد کریمیان و مرتضی عزیز محمدی در طول ۹۰ دقیقه باعث افت نیروی جسمانی آنها ناشی از خستگی و در نهایت از کار افتادن جناح راست تیم پاس شد.

او که کنفرانس مطبوعاتی را بسیار دیر و در غیاب برخی خبرنگاران که به منزل بازگشته بودند آغاز کرد، دردفاع از خودش توپ را به زمین بازیکنان انداخت و گفت: «متاسفانه برخلاف روند بازی روی یک اشتباه بچه‌گانه، پرسپولیس صاحب ضربه کاشته شد و ضربه تحسین‌برانگیز پروین باعث به تساوی رسیدن بازی شد. در ادامه روی اشتباهات خط دفاعی گل دوم را خوردیم و بر خلاف بازی زیبایی که انجام دادیم، بازی را واگذار کردیم. شکست برابر پرسپولیس در چنین شرایطی یکی از روزهای تلخ حضورم در فوتبال بود و امیدوارم دیگر شاهد این ناکامی‌ نباشیم. البته گلایه من به بزرگترهای تیم در میدان مسابقه بر می‌گردد.

آنها در لحظاتی که پرسپولیس به اوج ضعف و خستگی رسیده بود باید باهوش‌تر عمل‌ می‌کردند. اما ما برخلاف جریان بازی به پرسپولیس شانس مسلمی‌ را اهدا کردیم و در دقیقه آخر هم روی اشتباه خودمان بازی را باختیم. پاس همدان زیبا فوتبال بازی کرد ولی مشکل ما حرفه‌ای نبودن تیم بود. »

این ستاره سابق استقلال که به نوشته ایرنا به او اولتیماتوم داده شده، در پاسخ به سوالی درباره واکنش هواداران که به مدیرعامل می‌گفتند چرا پاس را تبدیل به کانون استقلالی‌ها کرده، گفت: «دلخوری هواداران از این نتیجه طبیعی است و کادر فنی نیز نسبت به نتایج کسب شده راضی نیست و برای رسیدن به شرایط آرمانی در جدول لیگ برتر تلاش دوچندان خواهیم داشت. تیم پاس در دیدارهای آینده به طور حتم نتایج از دست داده را جبران می‌کند و شادی به هواداران متعصب این تیم باز خواهد گشت.» اما در حالی که پاس همدان با کسب یک امتیاز در قعر جدول رده‌بندی لیگ برتر نهم قرار دارد، منصوریان با قضاوت درباره پرسپولیس نشان داد که هنوز برخی فوت‌های کوزه‌گری را نیاموخته. او به سبک پرویز مظلومی‌ پرسپولیس را یک حریف نه چندان قوی دانست و گفت: «اگر پرسپولیس با این سیستم بخواهد ادامه دهد باید به شرایط ایده‌آل برسد و اگر این تیم بخواهد این گونه کج‌دار و مریز پیش برود در هفته‌های بعد به مشکل بر خواهد خورد.»