رویت هلال خوشبختی

دنیای اقتصاد: بالاخره روز سرنوشت فرا رسید. پرسپولیسی‌های نسل امروز قرار گرفتن درچنین موقعیت تاریخی را تجربه نکرده‌اند. حضور در جمع چهار تیم برتر آسیا و قرار گرفتن در آستانه صعود به فینال رویایی است که تا تحقق آن چیزی نمانده است. آنها با مکافات به اینجا رسیدند. با کش‌و‌قوس‌ها و پشت‌سر گذاشتن بحران‌های بسیار. بحران‌هایی که آخرین آن همین یکی، دو روز مانده به بازی اتفاق افتاد و مهدی طارمی بهترین گلزن آنها در آسیا ۴ماه محروم شد و باشگاه هم دو پنجره نقل‌وانتقالات را از دست داد. شوک چنان عمیق بود که بسیاری از پرسپولیس قطع امید کردند اما بازیکنان این تیم و حتی سرمربی و ستاره محروم هم جلوی دوربین باشگاه رفتند و با جملاتی البته عجیب سعی در بی‌اهمیت جلوه دادن اتفاق کردند. به این امید که بار دیگر اعتماد به نفس از دست رفته باز‌آید و قرمزها دوباره همان تیم هیجان‌انگیز گذشته شوند. همان‌که هر بار ستاره‌ای بیرون می‌نشست گزینه جانشین داخل زمین می‌درخشید. حالا و درغیاب طارمی آنها به منشا و علیپور امید دارند. بازیکنانی که آنها هم ثابت کرده‌اند حرف‌های زیادی برای گفتن دارند و برای خروج از سایه طارمی انگیزه‌های بیشتری هم خواهند داشت. دیگر نکته امیدوارکننده برای قرمزها مجوز بازی نوراللهی است که در روز غیبت کامیابی‌نیا به کارشان خواهد آمد. همین‌طور رسیدن سیدجلال مصدوم به بازی که نقطه اطمینان در قلب دفاع خواهد بود. متوجه باشید که صعود به فینال یک و نیم میلیون دلار پاداش دارد و تنها این مبلغ است که می‌تواند باشگاه و طارمی را از بار سنگین جریمه ۷۹۰ هزار یورو نجات دهد. اتفاقی که به انگیزه‌های آنها برای برد خواهد افزود.

سومین نیمه‌نهایی در چهار سال

اما در قدرت تیم حریف همین بس که بدانید بازی سه‌شنبه سومین حضور الهلال در مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا در چهار سال گذشته است و هواداران این تیم به‌ویژه پس از پیروزی تاثیرگذار الهلال برابر العین در دور قبل رقابت‌ها، این بار امیدوار به نتیجه‌ای مثبت هستند. آنها ستاره اوج گرفته هم کم ندارند. کارلوس ادواردو هر سه گل الهلال برابر العین را به‌ثمر رساند و هت‌تریکش در این بازی شمار گل‌های زده‌اش در این تورنمنت را به عدد «۷» رساند. خط حمله الهلال همچنین شامل عمر خربین، مهاجم سوریه‌ای است که تا به این مرحله از رقابت‌های فصل جاری لیگ قهرمانان آسیا چهار گل برای آبی‌پوشان عربستانی به‌ثمر رسانده است. به‌رغم مصدومیت نواف العابد (هافبک الهلال)، رامون دیاز سرمربی الهلال می‌تواند در این بازی از نیکولاس میلسی، هافبک اروگوئه‌ای خود برای حضور در خط میانی بهره ببرد.

برانکو از اهمیت طارمی می‌گوید

کنفرانس برانکو با ماجرای طارمی و سوال درخصوص او آغاز شد. او درخصوص غیبت مهاجم گلزن تیمش در این بازی که با محرومیتی چهار ماهه از سوی فیفا مواجه شده است، خاطرنشان کرد: «طارمی یکی از بهترین مهاجمان و یکی از بهترین گلزنان قاره آسیا است، اما به هر حال جانشینی برای او داریم. در اهمیت طارمی برای پرسپولیس می‌توانم اهمیت کارلوس ادواردو برای الهلال را مثال بزنم.» سرمربی کروات سرخپوشان در بخش دیگری از صحبت‌هایش با اشاره به اینکه نباید غیبت طارمی تاثیری روی عملکرد تیم بگذارد، گفت: «ما روی روحیه تیمی تمرکز کرده‌ایم، نه یک بازیکن. روحیه تیمی مهم‌تر از مشکلاتی است که ممکن است در جریان بازی در ورزشگاه به‌وجود بیاید. نتایج ما روند رو به رشدی داشته و اکنون تیمی قدرتمند در اختیار داریم. این گفته من هم در دو بازی رفت و برگشت برابر الاهلی عربستان مشهود بود. ما موفق شده‌ایم با بازیکنان بومی به این مرحله از مسابقات گام بگذاریم و تلاش می‌کنیم برابر الهلال هم نتیجه خوبی بگیریم.»

دیاز و تشکر از اماراتی‌ها

رامون دیاز، سرمربی الهلال هم در کنفرانس خبری‌اش بر دشواری بازی تاکید می‌کند: «بازی سختی برای هر دو تیم راه یافته به این مرحله است، اما ما به لحاظ فنی و تاکتیکی آماده‌ایم.» وی درخصوص غیبت هافبک تیمش در این بازی حرفی مشابه با برانکو زده و اطمینان می‌دهد دیگر بازیکنان جای خالی این بازیکن را پرخواهند کرد: «نواف العابد بازیکن خیلی مهمی برای ما به‌شمار می‌رود. امیدوارم با صعود به فینال او را مجددا در اختیار داشته باشیم. ما بازیکنانی داریم که می‌توانند جای خالی العابد را پر کنند. بازیکنان ما به‌خوبی برای تقابل با پرسپولیس آماده هستند و امیدواریم بازی زیبا و جالبی برای تمامی کسانی که آن را تماشا می‌کنند، باشد.» اماراتی‌ها برای این تیم عربستانی سنگ تمام گذاشتند و همین مساله تمجید سرمربی الهلال را به همراه داشته است: «نمی‌توانم چطور باید از مسوولان و مردم امارات بابت استقبال گرمی که از ما داشتند، تشکر کنم. همیشه از بودن در اینجا خوشحالیم، از این‌رو بهتر است که همیشه اردوهای خود را اینجا برپا کنیم.» مسابقه دو تیم ساعت ۱۹ و ۳۰ دقیقه امشب برگزار می‌شود.