دنیای اقتصاد: مرکز اطلاع‌رسانی وزارت کشور در پاسخ به سوال برخی نمایندگان مجلس از وزیر کشور در مورد عدالت جنسیتی، اعلام کرد: در حال حاضر در ستاد وزارت کشور و استانداری‌ها تعداد ۱۵۱ پست سازمانی به کارکنان زن واگذار شده است. براساس آنچه «ایرنا» از گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور منتشر کرد، این ۱۵۱ پست سازمانی شامل معاون استاندار، مشاور وزیر، مشاور استاندار، فرماندار، مدیرکل، مدیر، معاون مدیرکل، معاون فرماندار و بخشدار به کارکنان زن واگذار شده است.

جایگاه زنان در وزارت خارجه

در خبری دیگر به نقل از خبرگزاری خانه ملت، محمدجواد ظریف وزیر پیشنهادی امور خارجه نیز که صبح دیروز در جلسه فراکسیون امید حضور یافت، درباره حضور زنان و اهل سنت در این وزارتخانه تاکید کرد: وزارت امور خارجه در دولت یازدهم نخستین دستگاهی بود که از حضور زنان به‌عنوان معاون وزیر و سفیر و همچنین یک سفیر اهل سنت استفاده کرد که این منوال در دولت دوازدهم ادامه می‌یابد، البته متاسفانه به‌دلیل عدم توجه به حوزه زنان، بانوان زیادی در سطوح مدیریتی وزارت خارجه نداریم؛ اما روی این موضوع کار می‌کنیم.

مولاوردی: پیگیر مطالبات زنان در سمت جدید هستم

همچنین دیروز شهیندخت مولاوردی، دستیار ویژه رئیس‌جمهوری در حقوق شهروندی در گفت‌وگو با «ایلنا» با بیان اینکه معاونت امور زنان و خانواده با دستیار ویژه در حقوق شهروندی دور از هم نیستند و در فصل‌های مشترکی مانند حقوق زنان، کودکان و اعضای خانواده با یکدیگر یکی هستند، تاکید کرد: تا جایی که قوانین و مقررات اجازه بدهد، پیگیر حقوق زنان و امور خانواده هستم. او همچنین در این گفت‌وگو تایید کرد که یکی از گزینه‌های وزارت آموزش و پرورش بود.

انتخاب دبیرکل مجمع زنان اصلاح‌طلب

در خبری دیگر به نقل از خبرگزاری تسنیم، دیروز در اولین نشست شورای مرکزی مجمع زنان اصلاح‌طلب، زهرا شجاعی به‌عنوان دبیرکل این حزب انتخاب شد.