دنیای اقتصاد: دیروز سیده فاطمه ذوالقدر، دبیر کمیسیون فرهنگی مجلس از رد لایحه اصلاح بخشی از ساختار دولت (تفکیک وزارتخانه‌ها) در این کمیسیون خبر داد. به گفته او مخالفان تصویب این لایحه معتقد بودند وزارتخانه‌های ورزش و جوانان و صنعت، معدن و تجارت پیش از ادغام عملکرد خوبی نداشتند و موفق عمل نکردند و با تفکیک آنها اتفاقی نمی‌افتد. کمیسیون فرهنگی، کمیسیون اقتصادی و کمیسیون صنایع به‌عنوان کمیسیون‌های فرعی، این لایحه را رد کرده‌اند. در میان کمیسیون‌های فرعی بررسی این لایحه، کمیسیون برنامه و بودجه به این لایحه رای مثبت داده بود. نتیجه بررسی‌ها با اعلام گزارش کمیسیون اجتماعی به‌عنوان کمیسیون اصلی روشن می‌شود.

موافقت با کلیات لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم

همچنین نمایندگان مجلس دیروز در جلسه علنی پارلمان، با کلیات لایحه اصلاح ماده ۸۶ اصلاحی قانون مالیات‌های مستقیم موافقت کردند؛ لایحه‌ای که در صورت تصویب نهایی، براساس آن نرخ مالیات پرداخت‌های دانشگاه‌ها، مراکز و موسسات آموزش‌عالی به اشخاص حقیقی پنج درصد تغییر می‌کند.

طرح «مقابله با اقدامات آمریکا» نهایی شد

همچنین دیروز، کاظم جلالی رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس از نهایی شدن طرح «مقابله با اقدامات ماجراجویانه آمریکا» در مجلس خبر داد. او در گفت‌وگو با خبرگزاری میزان با اشاره به جلسات سه فراکسیون مجلس درباره تدوین این طرح افزود: زمان ارائه طرح به صحن علنی مجلس فعلا مشخص نیست.