دنیای اقتصاد: در ادامه جنجال‌ها بر سر اظهارات امیر قطر درخصوص روابط با ایران، وزیر امور خارجه قطر در صفحه توئیتر خود با نقل حدیثی از حضرت علی(ع) پاسخ هجمه‌های رسانه‌های سعودی و اماراتی را داد. محمد بن عبدالرحمن در صفحه توئیتر خود نوشت: «هر زخمی دوایی دارد... جز اخلاق بد که درمانی ندارد.» هفته گذشته در پی اظهارات امیر قطر مبنی بر لزوم رابطه با جمهوری اسلامی ایران و حزب‌الله و محکوم کردن اتهام تروریسم به حزب‌الله و حماس و نیز عدم اجازه به همسایگان برای دست‌اندازی به این کشور، مورد هجمه تبلیغاتی و رسانه‌ای نشریات سعودی همچون عکاظ قرار گرفت.

ادعای نماینده عربستان علیه ایران

همزمان، نماینده دائم عربستان در سازمان ملل مدعی شد که عربستان با قدرت جلوی سیاست‌های تخریبی ایران خواهد ایستاد. عبدالله المعلمی در گفت‌وگو با اصحاب رسانه مدعی شد که ایران در امور کشورهای منطقه دخالت می‌کند و عربستان در مقابل هر نوع خصومت و دشمنی موضع خواهد گرفت و اجازه نخواهد داد که به هیچ یک از کشورهای عربی یا اسلامی آسیبی برسد و دشمنی عربستان با حکومت ایران است نه با ملت مسلمان ایران.

ایران محور سفر بن سلمان به روسیه

از سوی دیگر، جانشین ولیعهد عربستان با هدف گسترش همکاری‌های دوجانبه در زمینه‌های مختلف از جمله سوریه و ایران، با پوتین در روسیه دیدار می‌کند.

ایران، قطر را تحریک می‌کند

همزمان با این تحولات، یک روزنامه اماراتی در ادامه هجمه رسانه‌ای علیه قطر به‌خاطر تقویت روابط با ایران، مدعی شد که ایران، قطر را به خروج از شورای همکاری خلیج‌فارس تشویق می‌کند، زیرا ایران تنها طرفی است که بیشترین بهره را از هر گونه شکاف در این شورا که مانعی در برابر دخالت‌های ایران است، می‌برد. روزنامه «الخلیج» با اشاره به حمایت قطر از تروریسم و تحریم‌های اقتصادی علیه ایران مدعی شد که دو کشور در بحران‌آفرینی و دشمنی با کشورهای همسایه و دخالت در امور کشورهای دیگر اشتراک دارند. اجازه نخواهند داد امنیت منطقه‌ای را تهدید کرده و پروژه توسعه‌طلبانه خود را در منطقه تحمیل کنند.

نمی‌خواهیم ایران از ما ناراضی باشد

در ادامه موضع گیری‌ها نسبت به ائتلاف عربی به رهبری عربستان، رسانه‌های پاکستان روز سه‌شنبه به نقل از رئیس دستگاه دیپلماسی این کشور نوشتند که اسلام‌آباد به هیچ قیمتی نمی‌تواند تهران را از خود ناراضی کند. «سرتاج عزیز» مشاور نخست‌وزیر پاکستان در امور خارجی روز گذشته با حضور در جلسه اعضای کمیسیون سیاست خارجی سنا، گفت: تلاش‌ها برای تقویت روابط با ایران در جریان است و پیوستن پاکستان به ائتلاف نظامی به قیمت تحت تاثیر قرار گرفتن روابط اسلام‌آباد-تهران نخواهد بود.