دنیای اقتصاد: محمود امانی‌بنی، مدیرکل فرودگاه‌های استان هرمزگان در گفت‌وگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفت: یکی از بهترین محل‌های استقرار ATR‌ها فرودگاه بندرعباس است تا از این فرودگاه به جزایری مثل تنب، ابوموسی، کیش، جاسک، چابهار و فرودگاه‌های نزدیک به بندرعباس دراستان‌های شیراز و کرمان پرواز داشته باشیم. وی با اعلام اینکه برنامه اصلی هم این بود که فرودگاه بندرعباس را بیس پروازی ATR‌ها قرار دهند، گفت:بعد از نیازسنجی انجام شده، با تهران مکاتبه کرده‌ایم و خواستار این هستیم که فرودگاه بندرعباس بیس پروازی ATRهای جوان شود.

وی با توضیح اینکه اکثر فرودگاه‌های ما فرودگاه‌هایی هستند که مسافر کم اما تردد بیشتر دارند، گفت: بعضی از فرودگاه‌های کشور به پروازهای بزرگ احتیاج ندارند بلکه نیازمند این هستند که روزانه پروازهای بیشتری داشته باشند و ATR پاسخ این نیاز و استقبال مردم را خواهد داد.

امانی بنی مهم‌ترین امتیاز این هواپیماها را اقتصادی بودن آنها خواند و گفت: این هواپیماها هزینه‌های فرودگاه‌ها را کاهش می‌دهد. به‌دلیل کوچک بودن ATR‌ها برای پرواز، طول باند کمتری می‌خواهد و قدرت مانور بالاتری دارد. بر همین اساس این هواپیماها از ادامه هزینه‌کرد برای افزایش بی‌دلیل زیرساخت‌های فرودگاهی از قبیل بزرگ‌کردن ترمینال، تطویل باند و سطوح پروازی جلوگیری می‌کنند و محرک توسعه بی‌دلیل فرودگاه نیست. مدیرکل فرودگاه‌های استان هرمزگان اضافه کرد: متاسفانه در حال حاضر بسیاری از فرودگاه‌ها به‌خاطر هواپیماهای بزرگ که برای پرواز به باند بلند نیازمند هستند هزینه‌های میلیاردی می‌کنند و در نهایت تمام هزینه‌ها بدون بازگشت می‌ماند.