خبرآنلاین نوشت: دو تن از معاونان و مشاوران رئیس‌جمهوری در توییت خود به تحلیل نتایج انتخابات پرداختند. حسام‌الدین آشنا، مشاور فرهنگی رئیس‌جمهوری در توییتی نوشت: امروز همه به‌سر کار بازمی‌گردند. از مشاور امور زیربنایی و ریاست فدراسیون نجات غریق گرفته تا شهرداری تهران و تولیت آستان. او هم به ریاست‌جمهوری. اسحاق جهانگیری هم در توییت دیگری از اعتماد ۲۴ میلیونی مردم به روحانی تشکر کرد و نوشت: ملت شریف، زنان، مردان، جوانان عزیز، گل کاشتید. اعتماد ۲۴ میلیونی‎تان را پاس می‌داریم.

برنده انتخابات از نظر مطهری

همچنین به گزارش «ایسنا» نایب رئیس مجلس شورای اسلامی آیت‌الله‌هاشمی رفسنجانی را برنده انتخابات ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ عنوان کرد. علی مطهری در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: برنده انتخابات آیت‌الله‌هاشمی رفسنجانی است که گفت من دیگر به‌خاطر آگاهی مردم، برای آینده انقلاب اسلامی نگرانی ندارم.

پیام مردم به روحانی

همچنین به گزارش خبرآنلاین، دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی گفت: مردم با رای اکثریت و این فاصله فاحش نشان دادند که تحت‌تاثیر بی‌صداقتی‌ها و برخوردهای تخریبی قرار نمی‌گیرند.

غلامحسین کرباسچی در مورد پیام رای دوباره مردم به روحانی گفت: انتخابات در شرایطی برگزار شد که کاملا رقابت نابرابر از طرف مقابل رقم خورد از این جهت که برخی از همه ابزارهای فیزیکی تبلیغات و ابزارهای معنوی از جمله شخصیت‌ها و مقدسات مردم و آنچه مردم به‌عنوان اعتقادات دینی به آن وابسته بودند، استفاده کردند.

همه سیاسیون قدر ملت را بدانند

از سوی دیگر به گزارش «ایسنا» سید‌حسین مرعشی، سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی در پیامی آورده است: ملت با اراده خداوند، کار را تمام و ایران را سربلند کرد. هر چقدر در مقابل این ملت تواضع کنیم و هرچه به این ملت خدمت کنیم پاسخ محبت و بزرگواری آنان را نداده‌ایم. امیدوارم که آقای دکتر روحانی و همه سیاسیون همراه ایشان بیش از پیش قدر ملت را بدانند و امیدوارم نظام جمهوری اسلامی قدر سیاسیون موفق ایران را بداند.