دنیای اقتصاد: معاون سیاسی استانداری تهران تاکید کرد: ستاد امنیت انتخابات استان همه تحرکات را زیر نظر دارد و با هرگونه ناامنی و تشنج بلافاصله برخورد خواهد کرد.

سید شهاب‌الدین چاووشی در گفت‌وگو با «ایلنا» در مورد برخی اخبار مبنی‌بر درگیری در ستاد یکی از نامزدها عنوان کرد: مشکل خاصی از درگیری در ستادها گزارش نشده است. در خبری دیگر به نقل از «ایسنا» ستاد انتخابات کشور درباره اعلام پیش‌بینی تعیین تکلیف انتخابات در مرحله اول اطلاعیه‌ای صادر کرد.در این اطلاعیه با اشاره به اظهارات عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیرکشور در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری درباره گمانه‌زنی از شرایط انتخابات که احتمال موکول شدن انتخابات ریاست‌جمهوری به مرحله دوم را درصورت ادامه روند انصراف نامزدها و اعلام رسمی انصراف‌ها به وزارت کشور، ضعیف ارزیابی کرده‌اند به استحضار عموم ملت شریف ایران و احزاب و جریان‌های سیاسی و اصحاب رسانه می‌رساند، اظهارات وزیر کشور، صرفا‌ یک ارزیابی مشروط و مطلقا‌ غیر قطعی است و اظهار نظر درخصوص یک‌مرحله‌ای یا دو مرحله‌ای شدن انتخابات، منوط به پایان اخذ رای در شعب، شمارش همه آرا و اعلام نتایج خواهد بود.

دستور قضایی برای فیلتر اینستاگرام صادر نشد

همچنین عبدالصمد خرم‌آبادی، معاون دادستان کل کشور گفت: هیچ دستوری از ناحیه مراجع قضایی و کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه درخصوص فیلتر و مسدود شدن پایگاه‌ها و صفحات اینستاگرامی رسانه‌های منتقد دولت صادر نشده است. به گزارش روابط‌عمومی دادستانی کل کشور، عبدالصمد خرم‌آبادی درخصوص شایعه فیلتر برخی صفحات اینستاگرامی رسانه‌های منتقد دولت نظیر خبرگزاری فارس، افسران جنگ نرم، فتن و صفحات برخی دیگر از فعالان فضای مجازی که در روزهای اخیر از دسترس خارج شده‌اند، گفت: هیچ دستوری از ناحیه مراجع قضایی و کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه درخصوص فیلتر پایگاه‌هایی که نام‌برده شد، صادر نشده است. او درباره دلیل مسدود شدن این پایگاه‌ها و صفحات اعلام کرد: فرضیات متعددی درخصوص دلایل مسدود شدن این پایگاه‌ها وجود دارد. از جمله ممکن است این پایگاه‌ها و صفحات با اغراض سیاسی از سوی مدیر آمریکایی شبکه اینستاگرام مسدود شده باشد. خرم‌آبادی تاکید کرد: چون سرور اینستاگرام در خارج از کشور است، نمی‌توان به‌طور قطع در این خصوص اظهارنظر کرد.