ایسنا: وزیر کشور گفت: کمیته بررسی تخلفات انتخاباتی به‌منظور بررسی تبلیغات و فعالیت‌های انتخاباتی در وزارت کشور تشکیل شد. عبدالرضا رحمانی‌فضلی افزود: این کمیته مخصوص بررسی تبلیغات و فعالیت‌های نامزدهای انتخابات، حامیان آنها و احزاب و گروه‌های سیاسی در رسانه‌های مکتوب و مجازی است.وی در پاسخ به این پرسش که آیا تخلفی هم تاکنون گزارش شده است، تصریح کرد: بله گزارش‌های متعددی از سوی نامزدها و ستادهای آنها به ما رسیده است و دوستان ما هم در حال بررسی این گزارش‌ها هستند.وزیر کشور گفت: اگر در بررسی‌های خود به این نتیجه برسیم که تخلفی از قانون انجام شده است، حتما گزارش آن را به کمیته بررسی تخلفات انتخاباتی در قوه‌قضائیه ارجاع می‌دهیم.

تکذیب ابلاغ صلاحیت‌ها به کاندیداها

در خبری دیگر به گزارش «ایسنا» محمد محمودی شاه‌نشین، رئیس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا گفت: هنوز به هیچ یک از کاندیداهای انتخابات شوراهای شهر و روستا در ارتباط با تایید یا عدم تاییدشان از سوی هیات نظارت موضوعی ابلاغ نشده است. محمودی ادامه داد: هیات‌های نظارت نتایج بررسی صلاحیت‌ها را در تاریخ ۳۱ فروردین به فرمانداری‌ها تحویل خواهند داد و در تاریخ یکم و دوم اردیبهشت‌ماه نیز نتایج بررسی صلاحیت‌ها به‌صورت مستقیم و محرمانه به کاندیداها اعلام خواهد شد.

بررسی صلاحیت عده‌ای وقت‌گیر نیست‎

همچنین نجات‌الله ابراهیمیان، عضو حقوقدان شورای نگهبان با تاکید بر این نکته که شورای نگهبان در مورد داوطلبان ریاست‌جمهوری هنوز هیچ تصمیمی نگرفته است در گفت‌و‌گو با خبرگزاری میزان درباره میزان وقت‌گیر بودن صلاحیت تک‌به‌تک ۱۶۳۶ داوطلب ثبت نام شده برای انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: قطعا آدمی که سواد ندارد و برای انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت نام کرده، وقت زیادی از شورای نگهبان نخواهد گرفت؛ بنابراین عده‌ای که روشن است صلاحیتشان موجود نیست، خیلی وقت ما را نخواهند گرفت.