دنیای اقتصاد: دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام از تشکیل نشدن جلسات مجمع تا تعیین تکلیف ریاست آن خبر داد؛ محسن رضایی دیروز در نشست خبری خود با خبرنگاران با تاکید بر این نکته که جلسات کمیسیون‌ها و دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام، آغاز شده اعلام کرد که تاکنون هیچ تصمیمی برای ریاست مجمع گرفته نشده است. او با بیان اینکه به فرموده مقام معظم رهبری مجمع تشخیص مصلحت یک دستگاه مستشاری برای انقلاب و نظام است، گفت: اینکه رئیس‌مجمع تشخیص مصلحت نظام چه کسی باشد از اختیارات مقام معظم رهبری است و ما منتظر تصمیم ایشان هستیم.

توصیه آیت‌الله

رضایی در پاسخ به خبرنگاری به آخرین جلسه مجمع تشخیص با حضور آیت‌الله هاشمی اشاره کرد و با بیان اینکه ایشان با عشق و علاقه و دلسوزی و پرکاری وقت می‌گذاشتند، درباره واپسین توصیه ایشان گفت: روز یکشنبه ما در خدمت آیت‌الله هاشمی بودیم و در آن جلسه بحث‌های مهمی مطرح شد که البته آنها محرمانه است؛ ولی جمع‌بندی آن سخنان این است که اگر می‌خواهیم کار بزرگی را در کشور انجام بدهیم همه مدیران نظام باید باهم و پیرو سیاست‌های مقام معظم رهبری باشند تا پشتوانه مردم و رهبری را داشته باشند چراکه بدون آنها کار خاصی هم نمی‌توانیم انجام بدهیم.

او در پاسخ به این سوال که آیا آیت‌الله هاشمی در آخرین روزهای کاری خود طرح خاصی را مدنظر داشتند، یادآور شد: آیت‌الله هاشمی در روزهای پایانی به من ماموریت دادند تا طرح صرفه‌جویی ملی تهیه شود و گفتند این طرح توسط من یا ایشان به رهبری تقدیم شود. دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: اگر این طرح تهیه شود حیف و میل میلیاردها دلار از بین می‌رود و موجب صرفه‌جویی در بسیاری از عرصه‌ها به ویژه حوزه انرژی می‌شود و می‌توان این طرح را به نوعی شبیه به طرح صندوق توسعه ملی دانست.رضایی همچنین در پاسخ به سوالی در مورد رویکرد آتی مجمع گفت: در احکام جدید مقام معظم رهبری، رویکردهای آتی مجمع مشخص خواهد شد. مدت زیادی تا تمدید احکام اعضای مجمع باقی نمانده است.رضایی در پاسخ به این سوال که آیا تا تاریخ ۵ اسفندماه که مقام معظم رهبری باید اعضای جدید مجمع تشخیص مصلحت نظام را تعیین کنند ممکن است ایشان ریاست مجمع را مشخص کنند، بیان کرد: قطعا تا آن زمان مجمع تشکیل خواهد شد و مقام معظم رهبری تصمیم‌ می‌گیرند؛ ولی اینکه این تصمیم چیست کسی از آن خبر ندارد.

محسن رضایی در ادامه تشییع پیکر آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی را نماد باشکوهی از وحدت ملی حول مقام معظم رهبری خواند و تاکید کرد: اگر سیاسیون ما این وحدت ملی را در سپهر سیاسی تقویت کنند و پیام مردم را بگیرند آنگاه ما هم به پیشرفت نزدیک‌تر می‌شویم.