ناکامی فیلم‏های مارتین اسکورسیزی و بن افلک

هفته گذشته در آمریکا در تاریخ سینمای این کشور به‌عنوان هفته شکست تجاری سه فیلم استودیویی پرهزینه شامل «سکوت» (Silence) مارتین اسکورسیزی و «در شب زندگی کن» (Live by Night) بن افلک ثبت خواهد شد. «در شب زندگی کن» از جمعه تا یکشنبه در ۲۸۲۲ سینما تنها حدود ۵/ ۴ میلیون دلار به دست آورد و احتمالا تا پایان دوشنبه یعنی در پایان تعطیلات چهار روزه (تعطیلات مارتین لوترکینگ) در ایالات متحده، حتی به ۶ میلیون دلار نرسیده است. این یک خبر بد برای افلک و شرکت برادران وارنر است که فیلم گانگستری «در شب زندگی کن» را با بودجه‌ای حدود ۶۵‌میلیون دلار ساخته‌اند.

به گزارش هالیوود ریپورتر، این فیلم که در تعطیلات پایان سال ۲۰۱۶ به‌طور محدود روی پرده سینماها رفت، این هفته در آمریکای شمالی به‌طور گسترده اکران شد. نقدهای منفی و درجه B تماشاگران در وب‌سایت سینمااسکور قطعا در شکست تجاری آن موثر بوده است. «در شب زندگی کن» در سطح بین‌المللی نیز با مشکل روبه‌رو است و در ۲۸ بازار ۳/ ۳ میلیون دلار فروخت که شامل فروش ناامیدکننده ۸۷۳ هزار دلاری آن در بریتانیاست. داستان تریلر جنایی «در شب زندگی کن» به کارگردانی و با بازی افلک در دوره ممنوعیت تولید و فروش مشروبات الکلی در آمریکا روی می‌دهد. افلک نقش جو کاگلین یک قاچاقچی را بازی می‌کند که گانگستر می‌شود. ال فانینگ و برندان دیگر بازیگران این فیلم هستند که با اقتباس از رمانی نوشته دنیس لهین ساخته شده است. شرایط «سکوت» از «در شب زندگی کن» هم بدتر بود. این فیلم هم به‌طور محدود در تعطیلات پایان سال اکران شد و از این هفته در ۷۴۷ سینما به نمایش درآمد. درام تاریخی «سکوت» از جمعه تا یکشنبه ۱/ ۹ میلیون دلار فروخت و فروش چهار روزه آن احتمالا ۲/ ۳ میلیون دلار خواهد بود و این در حالی است که فیلم با بودجه‌ای ۵۰ میلیون دلاری با سرمایه‌گذاری شرکت پارامونت ساخته شده است.

«سکوت» یکی از بدترین آمار فروش فیلم‌های اسکورسیزی را به نام خود ثبت کرد؛ اما این امیدواری است که فیلم در بازار بین‌المللی جبران کند. پارامونت در مجموع هفته بدی را پشت سر گذاشت. فیلم خانوادگی «کامیون‌های غول‌آسا» (Monster Trucks) نیز در سه روز اول اکران ۱۰/ ۵ میلیون دلار فروش داشت و تا پایان دوشنبه فروش خود را به ۱۴/ ۱ میلیون دلار رساند. «کامیون‌های غول‌آسا» با ۱۲۵ میلیون دلار ساخته شده است. این فیلم را کریس وج کارگردانی کرده است و لوکاس تیل نقش اصلی آن را بازی می‌کند. داستان درباره یک پسر دبیرستانی است که با قطعات ماشین‌های اوراق‌شده یک کامیون غول‌آسا درست می‌کند. تماشاگران در سینمااسکور به «کامیون‌های غول‌آسا» درجه A داده‌اند.